مراحل شستشوی موتور ماشین

موتور ماشین برای اینکه بتواند انرژی مورد نیاز خود را برای پیشروی خودرو تامین کند، احتراق‌های فراوانی را در هر ثانیه انجام می‌دهد. این احتراق‌ها به همراه مواردی مانند گرد و غبار، خرده های ساییده شده یا جدا شده از قطعات موتور، ناخالصی‌های سوخت و … ذرات فراوانی را روی موتور رها می‌کنند که در دراز مدت تبدیل به رسوب در موتور می‌شوند. در ادامه آموزش کامل مراحل شستن موتور ماشین و برطرف کردن رسوب موتور خودرو را شرح می‌دهیم.

جهت خرید مایع موتور شوی برای شستشوی پوسته بیرونی موتور ماشین با واحد فروش نانوگستران در تماس باشید.

مایع موتور شوی (گلنز)

این مایع موتور شوی یک شوینده ی بسیار قدرتمند برای تمیز کردن پوسته بیرونی موتور خودرو و یا هر سطح آغشته به روغن می باشد.
این محصول بدلیل استفاده از نانو ذرات در فرمولاسیون خود در کنار امنیت بالا برای فرد مصرف کننده و قطعات آلوده ، به راحتی می تواند انواع آلودگی ها از جمله روغن ، گریس ، گرد و غبار و دوده را بطور کامل از بین ببرد.

روش مصرف مایع موتور شوی نانو (گلنز)

نسبت ترکیب مایع موتور شویی با آب

جهت شستشوی با دستگاه بخار صنعتی: هر 1 لیتر موتورشوی توسط 1 ليتر آب رقیق شود.

جهت شستشوی با آب (پمپ کارواش) : ترجیحا خالص استفاده شود.

روش مصرف مایع موتور شوی

مایع موتور شوی گلنز را بر روی سطح بیرونی موتور خودرو یا هر قطعه ی صنعتی که نیاز به شستشو دارد اسپری نمایید اجازه دهید مایع حدود 1 الی 5 دقیقه روی سطح بماند  پس از گذشت زمان کافی توسط واترجت سطح آغشته به نانو موتورشوی را آبگیری نمایید.

این محصول بهترین نانو موتورشوی موجود در بازار شوینده های کارواشی می باشد..

جهت مشاهده ی کلیپ های تست نانو موتورشوی گلنز به صفحه ی رسمی ما در اینستاگرام  و جهت دیدن سایر شوینده های تاچلس گلنز به صفحه ی مواد نانو کارواش گلنز کمیکال مراجعه نمایید.

نام محصول حجم
مایع موتورشوی گلنز 4 لیتر
مایع موتورشوی گلنز 20 لیتر
بهترین مایع شستشوی موتور ماشین
بهترین مایع شستشوی موتور ماشین

نحوه تميز كردن موتور خودرو

برای تمیز کردن موتور خودرو باید مراحل زیر را طی کنید.

برای شستن موتور ماشین یک مکان مناسب را انتخاب کنید:

اولین قدم برای تمیز کردن موتور خودرو این است که یک جای مناسب برای این فرآیند در نظر بگیرید، زیرا تخلیه آب آلوده به فاضلاب و یا خیابان غیرقانونی است بنابراین باید محل امن و مناسبی را برای دفع آب موتور در نظر بگیرید. بسیاری از مغازه های شستشوی ماشین برای تمیز کردن موتور خودرو جای خاصی را در نظر می گیرند.

باید توجه کنید موتور را در حالتی که داغ است،  تمیز نکنید. زیرا ریختن آب سرد بر روی موتور آسیب می رساند.

مواد لازم برای شستن موتور ماشین:

  • برس تمیز کننده یا ابر ظرفشویی
  • موتورشوی
  • عینک ایمنی
  • آب، ترجیحا داغ
  • سطل
  • دستکش
  • کیسه های پلاستیکی
  • جاروبرقی و یا لوله هوای آزاد
  • شلنگ آب با نازل راه انداز برای کنترل جریان آب و یا یک بطری اسپری

 مراحل شستن موتور ماشین:

مرحله اول: بخش هایی که باید خیس شوند را بپوشانید. آلترناتور را پیدا کنید و آن را پوشش دهید. علاوه بر این بخش هایی مانند ورودی هوا، بسته سیم پیچ، توزیع کننده و هر فیلتر دیگری که در معرض خطر است را بپوشانید. برای پوشاندن این قسمت ها از کیسه پلاستیکی استفاده کنید. همچنین هر قسمت دیگری که نگران خیس شدن آن هستید را نیز کاور کنید زیرا اگر این بخش ها مرطوب شوند وسیله نقلیه به درستی کار نمی کند.

مرحله دوم: موتورشوی ماشین را آماده کنید. موتورشوی را با آب مخلوط کنید به طوریکه حالت صابونی پیدا کند و یا دستورالعمل های روی بطری را دنبال کنید.

مرحله سوم: موتور را آبکشی کنید. ازیک واشر فشار بالا و یا شلنگ فشاردار کم تا متوسط استفاده کنید. از عقب موتور به جلو بیایید، از دیواره شروع کنید و به جلو حرکت کنید، سعی کنید تمیزکاری را به طور کامل انجام دهید. از استفاده زیاد مستقیم اسپری بر روی اجزای الکتریکی استفاده نکنید.

اگر فشار شلنگ بیش از حد باشد، ممکن است باعث آسیب به اجزای موتور شوند و آب به اتصالات الکتریکی وارد شود.

آموزش مرحله به مرحله شستن موتور ماشین

مرحله چهارم: محیط اطراف دهانه موتور را با محلول مخصوص تمیز نمایید. محلول را طبق دستورالعمل تولید کننده بر روی موتور اعمال کنید اما آن را روی سطح نقاشی شده استفاده نکنید. محلول یا پودر تمیز کننده را با شلنگ بشویید، البته اگر تمیزکننده موتور تمام کثیفی و دوده ها را از بین نبرد این مرحله را باز هم تکرار کنید. این مرحله که شامل شستشوی موتور است را به سرعت انجام دهید و نگذارید محلول تمیزکننده روی موتور خشک شود زیرا باعث ایجاد لکه می شود.

مرحله پنجم: با استفاده از برس موتور یا برس های تمیزکننده دیگربه آرامی موتور را تمیز کنید.

مرحله ششم: زمانی که موتور را شستید، آن را آبکشی نکنید و اجازه دهید چند دقیقه بماند، تقریبا 15 دقیقه کافی است. این کار باعث می شود که گریس و کثیفی ها جدا شوند.

شستن موتور ماشین

مرحله هفتم: بعد از اینکه محلول چند دقیقه روی موتور ماند، می توانید با شلنگ و یا بطری اسپری پر شده با آب آن را شستشو دهید.

برای اینکه بتوانید مناطق سخت را تمیز کنید، به کمک یک مخزن تمیز کننده آن را انجام دهید. با یک پارچه مرطوب تمیز، هر قطعه پلاستیکی که در مخزن موتور قرار دارد مانند پوشش های جعبه فیوز و پوشش های موتور را می توان با بطری اسپری پاک کرد.

مرحله هشتم: اگر قسمت هایی از دستتان در رفته است و هنوز کثیف هستند، را دوباره طبق مراحل قبل تمیز کنید. می توانید این فرآیند را بارها و بارها برای قطعات کثیف تکرار کنید.

مرحله نهم: ازحوله های پاک و یا دستگاه دمنده استفاده کنید. برای قسمت هایی که دسترسی به آن ها سخت است، استفاده از قوطی های هوای فشرده پیشنهاد می شود. اگر روز گرم و آفتابی است کاپوت را باز بگذارید.

مرحله دهم: کفی ها را با وجود کشیدن پارچه ها، خشک و تمیز نمایید.

جزئیات شلنگ های موتور و قطعات پلاستیکی

  • اگر می خواهید شلنگ ها و قطعات پلاستیکی محفظه موتور را برق بیندازید، از یک لاستیک یا وینیل اتر که مخصوص استفاده در محفظه موتور است استفاده نمایید.
  • دقت کنید که کیسه های پلاستیکی را قبل از پایان کار جدا کنید و کاپوت را نیز ببندید.
  • شستن موتور نه تنها به عمر موتور کمک می کند بلکه به خریداران ماشین نیز نشان می دهد که شما چقدر خوب از ماشینتان مراقبت کرده اید.

مواد شوینده موتور خودرو

مواد شوینده موتور خودرو قادر به رسوب زدایی و چرب زدایی موتور ماشین و اجزای آن  به بهترین شکل هستند. تمیز کردن موتور کمی متفاوت است، با استفاده از مواد شوینده ای که نیازی به استفاده از آب ندارند می توان این کار را به بهترین نحو انجام داد، به گونه ای که به هیچکدام از قسمت های موتور آسیبی وارد نشود. این شوینده ها هر گونه روغن  و آلودگی را بدون آسیب به سطوح از سطح موتور پاک می کنند که نیازی به استفاده از آب بعد از استفاده از محصول نیست.

چند روش رسوب زدایی موتور خودرو

استفاده از مکمل جرم گیر

آسان‌ترین روش تمیز کردن قسمت های کثیف خودرو، استفاده از مکمل جرم‌گیر است. برای استفاده از این روش باید جرم‌گیر مربوطه را تهیه کنید و راهنمایی های روی آن را دنبال کنید. مکمل ها با توجه به نوع موتور و فاصله زمانی بین استفاده از آن ها با هم متفاوتند. اگر می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید باید آماده کثیف شدن دست هایتان باشید.

مواد جرم‌گیری قوی می‌توانند رسوب را برطرف کنند و روند تشکیل آن را کند کنند و به سنسورها یا کاسه نمدها آسیب وارد کنند. استفاده از ابزارهای دیگر حتی مسواک نرم می‌تواند باعث آسیب رسیدن به برخی قسمت ها شود. بنابراین برای استفاده از این روش باید از ابزار مخصوصی که برای این کار طراحی شده‌اند استفاده کرد.

فواید این روش عبارتند از:

  • بالا بردن راندمان موتور خودرو
  • برطرف کردن رسوبات
  • کاهش مصرف سوخت
  • کاهش ضربه های وارد شده به موتور
  • تمیز کننده کابراتور یا انژکتور
  • افزایش شتاب خودرو

فلاش کردن موتور

یکی دیگر از روش‌های رفع رسوب و گرفتگی اجزای داخلی موتور خودرو استفاده از موتورشور یا همان فلاش کردن است. این روش رسوباتی را که در طی زمان در موتور خودرو انباشته می‌شوند را برطرف می‌کند و مجاری عبور روغن را باز می‌کند. استفاده از موتورشور نیز مانند روش مکمل جرم‌گیر آسان است. باید دقت نمود که از روش فلاش کردن برای ماشین‌های قدیمی استفاده نشود زیرا ممکن است موتور خودرو را با مشکلاتی روبرو کند، زیرا در موتور بسیاری از ماشین‌های قدیمی این رسوبات به عنوان درزگیر عمل می‌کنند؛ در نتیجه رفع این رسوبات باعث می‌شود که درزها آن باز شده و ضعف قطعات آشکار شود.

مزایای این روش عبارتند از:

  • بهبود روغن‌کاری و کاهش استهلاک موتور
  • بهبود مسیر روغن‌رسانی در موتور
  • بازیابی قابلیت ارتجاعی واشرها و پولک لاستیکی
  • پاک‌سازی موتور از هر گونه آلودگی کربنی
  • افزایش عمر موتور خودرو

مراحل شستشوی موتور ماشین و خرید مایع موتور شوی

شما عزیزان می توانید جهت خرید مایع موتور شوی برای شستشوی موتور ماشین با واحد فروش نانوگستران در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *