براق كردن رنگ ماشين

برای تمیز کردن ماشین خود همیشه لازم نیست، به کارواش مراجعه کنید و بابت آن هزینه فراوان بپردازید. می‌توانید با به‌کار‌گیری چند ترفند ساده اما اساسی ماشین خود را برق بیندازید و در هزینه کارواش صرفه‌جویی کنید. در این بخش براق كردن رنگ ماشين  و تمیز شدن آن بدون آنکه ماشین را به کارواش ببرید، روش‌های ساده‌ای را ییان می‌کنیم.

در ادامه مقاله بهترین مواد نانو برای شستشوی ماشین در منزل را به شما معرفی میکنیم که شما عزیزان با این محصول می توانید رنگ بدنه ی ماشین خود را به بهترین نحو براق و زیبا نمایید.

پودر آبی گلنز بهترین محصول برای براق کردن رنگ ماشین

شما عزیزان می توانید با استفاده ی مداوم از این  محصول و شستشوی ماشین خود در منزل به بهترین نحو از رنگ بدنه ی خودرو محافظت نمایید و در کنار محافظت بالا از رنگ بدنه ، شما با شستن ماشین خود توسط پودر آبی گلنز براقیت و جان تازه ای به رنگ آن می بخشید و در طولانی مدت سلامت رنگ خودروی خود را حفظ می نمایید.

جهت خرید پودر آبی گلنز با واحد فروش نانوگستران در تماس باشید.

براق كردن رنگ ماشين
براق كردن رنگ ماشين

چگونه خودرو خود را بشوییم؟

  • شستن ماشین خود را در یک بعدازظهر در سایه انجام دهید زیرا شستن ماشین در آفتاب باعث می‌شود ماشین به سرعت خشک شود و لکه‌ای روی آن ایجاد نشود.
  • ابتدا آلودگی‌های ماشین را با آب بشویید.
  • دو سطل آب پر کنید و در یکی مایع شستشو و دیگری آب بریزید و در دیگری آب تمیز بشویید.
  • بدنه اتومبیل را با اسفنج بشویید، اسفنجتان را هر بار بشویید و دوباره دور تا دور اتومبیل را از بالا به پایین بشویید و مکان‌هایی نیز که کثیفی بیشتری دارند را چند بار اسفنج بکشید.
  • با یک اسفنج جداگانه نیز رینگ و لاستیک را بشویید. سپرهای مشکی خودرو را با همان روغن‌های مخصوص با استفاده از اسفنج چرب کنید.
  • بعد از انجام این مراحل خودرو خود را از بالا به پایین بشویید و آب کشی کنید.
  • سپس با دستمال مخصوص و تمیز اتومبیل را خشک کنید.
  • شیشه‌ها را با کمک تی‌های مخصوص شیشه یا دستمال حوله‌ای تمیز خشک کنید. سپس داخل شیشه‌ها و آینه‌ها را با شیشه پاک کن تمیز کنید.

بهترین روش شستن ماشین

  • داخل ماشین را به خوبی تمیز کنید. کفپوش‌ها را بشویید و خشک کنید. اگر روکش صندلی‌ها چرم بود آن را دستمال خشک بکشیدتا صندلی‌های چرم ترک نخورند. با فرچه، روغن مخصوص چرم را روی صندلی بزنید، سپس یک پلاستیک روی آن بکشید تا روغن به خورد صندلی برود. سپس آن را بردارید و یک دستمال تمیز روی آن بکشید.
  • لکه‌ها نباید روی اتومبیل باقی بمانند زیرا این لکه‌ها با گذشت زمان به رنگ اتومبیل آسیب می‌زنند.
  • در این مرحله اگر مایل بودید می‌توانید پولیش بزنید.
  • اتومبیل را با استفاده از دستگاه بخارشور تمیز کنید.
  • تمام ماشین را جارو برقی بکشید. بعد از اینکه ماشین تمیز شد، یک سری مخصوص را به بخار شور وصل کنید و روی سقف ماشین بکشید.
  • بعد از اینکه سقف ماشین را شستشو دادید نوبت به صندلی‌ها است که باید به سراغ آن‌ها بروید. صندلی‌های اتومبیل و همه درزهای صندلی و اتومبیل را بخارشور بکشید.
  • بعد از اینکه سقف و صندلی‌ها را تمیز کردید، باید تمام قسمت‌های در و داشبورد و جلو و فرمان اتومبیل را تمیز کنید و روغن مخصوص را به وسیله اسفنج روی آن بکشید تا هم براق و تمیز شود و هم گرد و غبار کمتری روی آن بنشیند.

براق كردن رنگ ماشين با کمترین هزینه

شاید فکر کنید که براق كردن رنگ ماشين و تمیز کردن ماشین خود همیشه نیاز است که به کارواش بروید و هزینه‌های زیادی بابت آن بپردازید. اما اینگونه نیست، می‌توانید با چند ترفند خیلی ساده ولی اساسی ماشین خود را برق بیندازید.

شستن بدنه ماشین با جوش شیرین

برای اینکه بدنه بتوانید بدنه ماشین را تمیز و براق کنید، باید 1/4 پیمانه جوش شیرین را با یک چهارم پیمانه مایع ظرفشویی در گالن یک لیتری بریزید و در آب حل کنید. در گالن را محکم ببندید و سپس آن را به خوبی تکان دهید، سپس 2 لیتر آب اضافه کنید. شستشوی اتومبیل را با این محلول انجام دهید.

روش از بین بردن لک شیشه خودرو در روز بارانی

قبل از اینکه باران ببارد و شیشه‌ها لک شوند، باید یک چهارم فنجان آمونیاک خانگی را با یک لیتر آب مخلوط کنید. ماده تولید شده را در یک بطری پلاستیکی بریزید و در اتومبیل نگه دارید تا به هنگام بارش باران و لک شدن شیشه‌ها از این محلول استفاده کنید. این روش را می‌توانید قبل از بارش باران انجام دهید تا در هنگام بارندگی شیشه‌ها لک نزنند. برای این کار باید مایع را روی شیشه‌ها بریزید، سپس آن را با دستمال کاغذی پاک کنید.

شستن بدنه اتومبیل با آب و صابون

به هنگام رفت و آمد به پمپ بنزین و مکانیکی بر روی بدنه اتومبیل روغن‌های چرب و دوده‌ها می‌نشینند که باعث می‌شوند رنگ بدنه به مرور زمان کدر شود. این لک‌ها  را می‌توانید با آب و صابون به صورت دقیق بشویید تا رنگ ماشینتان کدر نشود.

با نرم کننده مو، خودرو را برق بیندازید

اگر می‌خواهید بعد از شستشوی ماشین، برای مدت زیادی ماشینان برق بزند و خیلی براق به نظر بیاید به جای اینکه با مواد شوینده ماشین را بشویید، می‌توانید از نرم کننده مو استفاده کنید.

شیشه‌ها را با دستمال مرطوب آرایشی تمیز کنید

شاید ندانید که شیشه‌های اتومیبل را می‌توان با کمک دستمال مرطوب آرایشی تمیز کرد. این روش ساده باعث می‌شود که شیشه‌های خودرو از تمیزی برق بزنند.

بهترین زمان برای شستن ماشین

بهترین زمانی که می‌توان برای شستن ماشین اقدام کرد وقتی است که موتور ماشین هنوز داغ است. بنابراین بهتر است در روزهای گرم، اتومبیل را بشویید و بعد از شستشو نیز ماشین را سریع خشک کنید تا بدنه ماشین لک نزند.

استفاده از مایع شیشه شور برای شستن چراغ اتومبیل

اگر می‌خواهید که چراغ‌های اتومبیلتان شفاف باشند و بسیار تمیز به نظر برسند، برای شستن آن‌ها می‌توانید از مایع شیشه شور استفاده کنید.

شیشه‌ها را با مخلوط الکل و مایع ظرفشویی براق کنید

یک ترکیب مناسب برای شستن شیشه‌ها 4  پیمانه الکل و 2 قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی است. مخزن شیشه شور اتومبیل را پر از این مخلوط کنید تا هنگام بارندگی، شیشه‌ها پر از لک نشوند.

جهت خرید انواع شوینده های با کیفیت و درجه یک خودرو به صفحه محصولات ما در سایت نانوگستران دماوند مراجعه فرمایید.

جهت مشاهده ی کلیپ تست بهترین شوینده ی کارواش و خرید محصولات کارواش به صفحه ی رسمی ما در اینستاگرام مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *