محلول تمیز کننده رینگ

یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های اتومبیل، رینگ و چرخ‌های اتومبیل هستند و حتی می‌توان گفت اولین قسمتی است در اتومبیل که مورد توجه دیگران قرار می‌گیرد. بنابراین اهمیت زیادی دارد که این قسمت اتومبیل از زیبایی و براقیت برخوردار باشد. اما شاید ندانید که تمیز کردن این بخش را باید چگونه انجام دهید، نگران نباشید. در این مقاله قصد داریم تا روش‌های مختلف براق کردن رینگ و لاستیک اتومبیل و انواع محلول تمیز کننده رینگ  را برای شما توضیح دهیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

قبل از هر چیزی به شما پیشنهاد می کنیم برای شستشوی رینگ های خود بجای درست کردن محصولات دست ساز که احتمال اسیب رساندن به رینگ های شما با این محصولات زیاد هست ، از محلول های رینگ شوی شرکتی استفاده کنید.

یکی از بهترین محصولاتی که توی بازار میشه پیدا کرد مایع موتور شوی گلنز کمیکال هست. شما می تونید با خرید این محصول حرفه ای هم رینگ هاتونو مثل روز اول براق و زیبا کنید و هم می تونید باهاش موتور ماشینتون رو بشورید و برق بندازید.

بسته بندی این محلول حرفه ای به دو صورت 4 و 20 لیتری موجوده که قیمت کاملا مناسب و کیفیت بسیار بالا ، این محصول رو به یک محصول بی رقیب تبدیل کرده.

برای خرید محلول رینگ شوی و موتورشوی گلنز با واحد فروش نانوگستران در تماس باشید.

مایع رینگ شوی و موتورشوی گلنز

این مایع موتور شوی یک شوینده ی بسیار قدرتمند برای تمیز کردن پوسته بیرونی موتور خودرو، رینگ های خودرو و یا هر سطح آغشته به روغن و آلودگی می باشد.
این محصول بدلیل استفاده از نانو ذرات در فرمولاسیون خود در کنار امنیت بالا برای فرد مصرف کننده و قطعات آلوده ، به راحتی می تواند انواع آلودگی ها از جمله روغن ، گریس ، گرد و غبار و دوده را بطور کامل از بین ببرد.

روش مصرف مایع رینگ شوی و موتورشوی گلنز

نسبت ترکیب با آب:

جهت شستشوی با دستگاه بخار صنعتی: هر 1 لیتر موتورشوی توسط 1 ليتر آب رقیق شود.

جهت شستشوی با آب (پمپ کارواش) : ترجیحا خالص استفاده شود.

روش مصرف:

مایع موتور شوی گلنز را بر روی سطحی که نیاز به شستشو دارد اسپری نمایید اجازه دهید مایع حدود 1 الی 5 دقیقه روی سطح بماند  پس از گذشت زمان کافی توسط واترجت سطح آغشته به نانو موتورشوی را آبگیری نمایید.

این محصول بهترین نانو موتورشوی و رینگ شوی موجود در بازار شوینده های کارواشی می باشد..

جهت مشاهده ی کلیپ های تست نانو موتورشوی گلنز به صفحه ی رسمی ما در اینستاگرام  و جهت دیدن سایر شوینده های تاچلس گلنز به صفحه ی محصولات نانو کارواش مراجعه نمایید.

نام محصول حجم
مایع موتورشوی گلنز 4 لیتر
مایع موتورشوی گلنز 20 لیتر

محلول تمیز کننده رینگ

چگونگی تمیز و براق کردن رینگ‌ها و لاستیک‌ها

ساده‌ترین روش برای برق انداختن اتومبیل و چرخ‌های آن، مراجعه به کارواش است. اما اگر می‎خواهید چرخ های اتومبیلتان را خودتان برق بیندازید و نمی‎خواهید هزینه زیادی برای این کار کنید، در این قسمت راه حل‌هایی را توضیح می‌دهیم و پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را امتحان کنید. قبل از اینکه بخواهید لاستیک اتومبیل را براق کنید، اولین کار این است که لاستیک‌های اتومبیل را به خوبی تمیز کنید. تمام آلودگی‌ها و گرد و غبار باید از روی لاستیک پاک شوند، زیرا همین آلودگی‌ها به تنهایی باعث کدر به نظر رسیدن ظاهر اتومبیل می‌شوند. بعد از تمیز کردن اتومیبل، برای براق کردن آن می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

چگونگی تمیز و براق کردن رینگ‌ها و لاستیک‌ها

1. استفاده از براق کننده‌های شیمیایی مواد در فروشگاه

برای براق کردن لاستیک اتومبیل خود می‌توانید از براق کننده‌هایی که به صورت آماده به فروش می‌رسند استفاده کنید. این براق کننده‌ها در تمامی فروشگاه‌هایی که محصولات خودرو را به فروش می‌رسانند در دسترس هستند مانند فروشگاه اینترنتی نانوگستران دماوند. این محصولات  دارای محافظ UV هستند، بر پایه آب ساخته شده‌اند و دارای ماندگاری بالایی می‌باشند. با این حال برخی از  این محصولات ضعف‌هایی نیز دارند برای برخی از این محصولات حاوی مواد شیمیایی مضر هستند که محیط زیست سازگار نیستند. همچنین این امکان وجود دارد که استفاده از این محصولات در طولانی مدت باعث آسیب رسیدن به اتومبیل‌تان شود. برخی از انواع براق کننده‌های اتومبیل گران قیمت هستند و خاصیت شعله ور شدن دارند. به همین دلایل می‌توانید به جای استفاده از این محصولات، از انواع محلول تمیز کننده رینگ دست ساز استفاده کنید.

2. انواع محلول تمیز کننده رینگ دست ساز

محلول‌های براق‌کننده‌ دست ساز مقرون به صرفه هستند و حاوی مواد شیمیایی که برای محیط زیست خطرناک هستند ساخته نمی‌شوند. می‌توانید با مواد ساده‌ای که در ادامه شرح می‌دهیم، محلول تمیز کننده رینگ دست ساز تهیه کنید.

 

براق کردن لاستیک و رینگ با روغن بچه

شاید تعجب کنید، اما استفاده از روغن بچه یکی از روش‌های ارزان و مقرون به صرفه برای براق کردن لاستیک‌های اتومبیل می‌باشد. برای تهیه این روغن به شکل زیر عمل کنید:

  • نصف پیمانه آب را با یک فنجان روغن بچه در یک شیشه بریزید و با هم مخلوط کنید. سه قطره صابون یا مایع ظرفشویی را نیز به این ترکیب اضافه کنید و آن‌ها را به‌خوبی به هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.
  • این محلول را در داخل یک بطری اسپری بریزید و تکان دهید. مقداری از محلول را روی لاستیک و مقداری نیز روی حوله اسپری کنید. حوله را روی لاستیک بکشید و به تمیز کردن آن بپردازید.

تنها با یک بطری روغن بچه می‌توانید چهار شیشه براق کننده خودرو داشته باشید که بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

براق کردن لاستیک و رینگ با روغن بچه

 

استفاده از روغن لیمو برای براق کردن اتومبیل

روغن لیمو یک نرم کننده فوق‌العاده برای اتومبیل است و اگر واکس لاستیک ندارید، می‌توان به جای آن از این مورد استفاده کنید. علاوه بر این روغن لیمو یک براق کننده فوق‌العاده برای اتومبیل محسوب می‌شود. برای تهیه آن مراحل زیر را طی کنید:

  • کمی صابون مایعدر داخل یک سطل بریزید و سپس آب و کمی بوراکس نیز به آن اضافه کنید. حال مقداری روغن لیمو به آن اضافه کنید و هم بزنید.
  • برای اینکه ماشین را با این روش تمیز کنید از فرچه استفاده کنید. فرچه را در داخل این محلول برده و به رینگ‌ها و لاستیک بزنید.
  • در مرحله آخر نیز یک حوله را به محلول آغشته کنید و بعد از اینکه آب اضافی آن را گرفتید، برای تمیز کردن نهایی از آن استفاده کنید.

براق کردن لاستیک با روغن کرچک و الکل

  • برای اینکه این محلول را تهیه کنید مقداری صابون را با مقداری آب گرم مخلوط کنید و رینگ و لاستیک اتومبیل را با آن تمیز کنید.
  • حال حوله را به الکل آغشته کنید و رینگ و لاستیک را با آن تمیز کنید. در نهایت نیز از یک دستمال یا حوله تمیز برای مالیدن روغن کرچک روی رینگ و لاستیک استفاده کنید.
  • دستمال یا حوله را به صورت دایره‌ای روی اتومبیل بکشید تا براق شود.

محصولات تمیز کننده برای تمیزکردن رینگ آلیاژی خودرو

ساخت محلول تمیز کننده رینگ: سرکه و آب گرم

یکی از محلول‌های تمیز کننده مفید که از اسیدهای طبیعی تشکیل شده و دارای قابلیت مقابله با بسیاری از مواد سرسخت است سرکه می‌باشد. برای تهیه محلول تمیز کننده رینگ دست ساز مقداری سرکه سفید را در یک سطل آب گرم بریزید و مخلوط کنید. اگر چرخ‌های آلیاژی خودرو خیلی زیاد کثیف نیستند می‌توانید این روش خانگی را به کار ببرید. اما توجه کنید که از ریختن سرکه روی لبه‌های چرخ جلوگیری کنید، زیرا ممکن است به لاستیک خودرو آسیب برسد.

پاک کننده اجاق گاز

اگر به محلولی قوی‌تر از سرکه نیاز دارید می‌توانید از یک تمیز کننده اجاق گاز کمک بگیرید. این چیزی است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. تمیز کننده اجاق گاز می‌تواند در چند دقیقه لکه، چربی و زنگ زدگی مواد معدنی را کاهش دهد. به دلیل اینکه این محلول دارای قدرت تمیزکنندگی بالایی است با پوشیدن دستکش‌های لاستیکی، عینک و ماسک صورت از دست، چشم و بدن خود محافظت کنید. این کار را در فضای آزاد انجام دهید.

تمیز کننده چرخ آلیاژی

بهترین راه برای تمیز کردن چرخ‌های آلیاژی، استفاده از محصولات تمیز کننده تخصصی است. اسپری تمیزکننده و براق کننده رینگ ماشین، قادر است تمامی لکه‌های سرسخت و سیاهی روی رینگ ماشین را از بین ببرد، همچنین لکه‌های روغنی و لکه‌های گرده لنت ترمز ماشین با این نوع محصولات تمیزکننده و براق کننده به راحتی پاک می‌شود.

جهت مشاهده انواع محصولات شوینده خودرو به سایت نانوگستران دماوند مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *