مدیریت کارواش

اگر مدیریت کارواش به درستی انجام شود می‎تواند باعث افزایش درآمد شود. صنعت کارواش دارای عناصر مختلفی مانند ارائه خدمات مختلف، فروش تجهیزات جانبی مربوط به ماشین مانند اسپری‌های تمیز کننده است. کار نهایی هر کارواش تمیز نمودن ماشین است، اما همین تمیز کردن ماشین را نباید دست کم گرفت و باید با برنامه‌ریزی دقیق برای مدیریت کارواش آن را انجام داد. اینکه صرفا چند کارواش‌کننده و تجهیزات مربوط به کارواش را در نظر بگیریم و دستور دادن به کارواش‌کنندگان مدیریت نیست. بلکه عواملی وجود دارد که باید در این زمینه به آن‌ها توجه نمود. در این مقاله به عوامل موثر در مدیریت بهتر کارواش می‌پردازیم.

نحوه مدیریت کارکنان کارواش

برای دستیابی به موفقیت در کارواش، مدیریت کارکنان یک عامل مهم است. این یک مهارت است که هر صاحب شغلی باید آن را کسب کند. مدیریت خوب کارکنان کارواش باعث عملکرد بهتر آن‌ها شده تا با نهایت فداکاری برای سال‌های آینده نیز بمانند. صاحبان موفق کارواش اتومبیل می‌دانند مدیریت کارمندان چیزی بیشتر از پر کردن وقت آزاد آن‌ها و جهت گیری کارمندان جدید یا هرازگاهی چک کردن آن‌ها است. اما شاید بپرسید برای مدیریت کارواش باید چگونه عمل کنیم؟ شستن ماشین و جزئیات خودرو کار آسانی نیست. کارگران باید در سرما و گرما با توجه به نوع کارواش با آب یا بخار سر و کار دارند و به طور پیوسته باید در معرض مواد شیمیایی باشند.

کارکنان کارواش

گاهی اوقات که کارواش شلوغ باشد باید از غذا خوردن خودداری و اضافه کاری کنند. به همین دلایل است که مدیریت کارواش و مدیریت صحیح کارمندان موثر است. یک مدیر خوب باید به کارکنان خود انگیزه دهد تا علاقه شان را به شغل خود از دست ندهند. پس از این کار می‌توان انتظار داشت که کارگران اوقات خوشی را در این شغل دارند و این امتیاز خوبی برای کارواش است. اما چگونه می‌توان این کار را عملی کرد؟ روش‌های صحیحی برای این کار وجود دارد که در این بخش آن‌ها را بیان می‌کنیم.

آموزش صحیح شستشو ماشین

شاید در نگاه اول مدیریت کارواش و آموزش شستشوی ماشین کار ساده‌ای باشد. اما این اشتباه است، زیرا باید تمامی چالش‌های کارواش را به کارکنان توضیح داد. آموزش کارمندان و کارگران هزینه زیادی در بر دارد و این به دلیل این است که باید هزینه‌های سخنرانان و مربیان، مواد و سایر هزینه‌ها را متقبل شوند. در بعضی مواقع ممکن است افراد آموزش دیده تبدیل به رقبای شغلی شما شوند و یا به تنهایی کار خود را راه‌اندازی کنند. اما تحقیقات نشان داده است که برای بهتر شدن مدیریت کارواش، آموزش کارمندان مهم است و باعث ماندن آن‌ها در این شغل می‌شود. علاوه بر این یک مزیت مهم دیگر از آموزش این است که شستشوی صصحیح ماشین، رضایت مشتری را در پی خواهد داشت و رضایت مشتری یکی از الزامات کارواش است که با آموزش صحیح کارکنان می‌توان به آن دست یافت.

سازماندهی رویدادهای

سعی کنید در مدیریت کارواش خود برای رویدادهای هفتگی یا ماهیانه زمانی را اختصاص دهید، زیرا این رویدادها برای کارکنان کارواش که بیشتر ساعات خود را برای تمیز کردن ماشین یا سطوح مختلف آن می‌گذارند، سرگرم کننده و جذاب است. در مدیریت کارواش باید هر سه ماه چیزی را به کارکنان خود دهید تا منتظر آن باشند. برای مثال هر دو ماه یا سه ماه یک بار تعطیلی را به صورت دوره‌ای برای کارکنان خود در نظر بگیرید و یا خانواده کارکنان را هر چند وقت یک بار برای شام دعوت کنید. مدیریت کارواش باید سعی کند صمیمیت را بین کارکنان خود برقرار کند و این‌ها تکنیک‌هایی هستند که می‌توانند باعث ایجاد رفاقت بین کارکنان و خانواده‌های آن ها شود.

آموزش ایمنی و سلامت

برای جلوگیری از برخی اشتباهات ایمنی که در هنگام شستشوی اتومبیل انجام می‌گیرد، ابتدا باید فرهنگ ایمنی را تقویت کنید، در همین راستا مدیریت کارواش باید تمامی اقدامات ایمنی را به کارکنان خود گوشزد کند تا از بروز مشکلات جلوگیری کند. باید به کارواش کنندگان گوشزد کرد که از تجهیزات ایمنی مانند عینک ایمنی چشم، دستکش و کفش‌های مخصوص استفاده کنند تا از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و مواد قابل احتراق جلوگیری شود. علاوه بر این کارکنانی که باید وسایل سنگین را جابه‌جا کنند، باید از کمربندها و وسایل مخصوص استفاده کنند تا از آسیب رساندن به ستون فقرات و عضلات کمر خود جلوگیری کنند.

ارائه جوایز متنوع

کارمندان کارواش شما با هیچ کارمند دیگری فرق ندارند و به دنبال ستایش کار خود و یک پاداش خوب برای کارشان هستند. جلب رضایت و ستایش آن‌ها باعث تقویت نفس و ایجاد انگیزه در کارهای دشوار آن‌ها شده و این کار باعث می شود. در هنگام شستشوی ماشین توجه بیشتری به کار خود و مشتریان و ماشین داشته باشند. مدیریت کارواش باید با ارائه جایزه‎های متنوع توجه خود را به کارکنان نشان دهد. جوایز لازم نیست که همیشه نقدی باشند بلکه با جایزه‎های متنوع برای آن‎ها یا خانواده‎شان انگیزه را در کارکنان تقویت کنید. همچنین می‌توانید یک خبرنامه تهیه کنید و در آن از بهترین کارکنان تقدیر کنید. و معیارهای مدیریت کارواش خود را در آن ارائه دهید تا بقیه کارکنان نیز با عمل کردن به آن به جوایز برسند.

محیط کار مساعد

در مدیریت کارواش باید محیط کار را برای رفاه حال کارمندان خود تغییر دهید. می‎توانید در محیط کار موسیقی پخش کنید تا هم سرعت عمل کارکنان بالا رود و هم عملکردشان بهتر گردد. با این کار مشتریان نیز از موسیقی لذت می‎برند و این اطمینان را می‎دهد که کارکنان در یک محیط تمیز و سازمان یافته کار می‎کنند. محیط کار باید به گونه‎ای باشد که تمامی وسایل و تجهیزات شستشوی ماشین به راحتی در آن مکان قرار گیرند. در محیط کار باید مواد شیمیایی را به درستی دسته‎بندی کنید، برای این منظور باید به کارکنان آموزش دهید. که بعد از هر روز کاری محیط کار را تمیز کنند و وسایل و ابزار را در جای درست خود قرار دهند.

نکته پایانی در مورد نحوه مدیریت کارواش

برای مدیریت کارواش لازم است که از تجهیزات بروز کارواش مطلع باشید. برای بالا بردن سطح کاری خود نیز می‏توانید از کارواش بخار به جای کارواش آب فشار قوی استفاده کنید.

شما می توانید جهت مدیریت هر چه بهتر کارواش خود  انواع شوینده های خودرو از جمله پودر و شامپو تاچلس، جارو های مخصوص کارواش و سایر وسایل کارواش سنتی و مدرن را از طریق سایت نانوگستران دماوند |نمایندگی شوینده و تجهیزات کارواش تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *