موتورشویی با بخار

در این مقاله قصد داریم به موتورشویی با بخار و معرفی بهترین مایع موتور شوی خودرو بپردازیم.

قبل از هر چیز شما برای شستشوی موتور ماشین خود با بخار نیاز به یک مایع موتورشوی با قدرت و امنیت بالا دارید.

شستن موتور ماشین کار بسیار حساسی است و اگر شما از شوینده های امن و استاندارد استفاده نکنید به موتور خودروی شما آسیب های جبران ناپذیری وارد میشود.

پس در انتخاب مایع موتورشوی دقت و تحقیقات لازم را داشته باشید.

در ادامه ما به معرفی مایع موتورشوی گلنز کمیکال و روش مصرف آن توسط دستگاه بخار میپردازیم که این نانو موتورشوی از قدرتمند ترین شوینده های چربی بر موجود در مارکت شوینده است.

این محصول تولید شده توسط تیم نانوگستران دماوند می باشد که از قدرت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

لطفا قبل از خرید با واحد فروش شرکت تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید.

موتور شویی با بخار
موتور شویی با بخار

مایع موتور شوی گلنز

این موتورشوی یک شوینده ی بسیار قدرتمند برای تمیز کردن پوسته بیرونی موتور خودرو و یا هر سطح آغشته به روغن توسط بخار می باشد.
این محصول بدلیل استفاده از نانو ذرات در فرمولاسیون خود در کنار امنیت بالا برای فرد مصرف کننده و قطعات آلوده ، به راحتی می تواند انواع آلودگی ها از جمله روغن ، گریس ، گرد و غبار و دوده را بطور کامل توسط بخار یا آب از بین ببرد.

روش مصرف مایع موتورشوی گلنز

نسبت ترکیب با آب:

جهت شستشوی با دستگاه بخار صنعتی: هر 1 لیتر موتورشوی توسط 1 ليتر آب رقیق شود.

جهت شستشوی با آب (پمپ کارواش) : ترجیحا خالص استفاده شود.

روش مصرف:

مایع موتورشوی گلنز را بر روی سطح بیرونی موتور خودرو یا هر قطعه ی صنعتی که نیاز به شستشو دارد اسپری نمایید اجازه دهید مایع حدود 1 الی 5 دقیقه روی سطح بماند  پس از گذشت زمان کافی توسط دستگاه بخار و یا واترجت سطح آغشته به نانو موتورشوی را آبگیری نمایید.

این محصول بهترین نانو موتورشوی موجود در بازار شوینده های کارواشی می باشد…

جهت مشاهده ی کلیپ های تست نانو موتورشوی گلنز به صفحه ی رسمی ما در اینستاگرام  و جهت دیدن سایر شوینده های تاچلس گلنز به صفحه ی محصولات مراجعه نمایید.

نام محصول حجم
مایع موتورشوی گلنز 4 لیتر
مایع موتورشوی گلنز 20 لیتر

 

سایر توضیحات که نیاز به مطالعه نیست و جهت بهبود سایت است :

یکی از مهم‌ترین کارهای نظافتی هر ماشین، موتورشویی با بخار است. تمیزی ماشین روی کارکرد ماشین تاثیر زیادی دارد. موتورشویی با بخار باید با دقت هر چه تمام‌تر انجام گیرد تا کیفیت و کارایی موتور افزایش یابد. توصیه اکید ما این است که برای شستشوی موتور ماشین با بخار، بهترین سرویس کار را پیدا کنید تا بتوانید خودروی خود را با خیال راحت به دست آنها بسپارید.

موتورشویی با بخار چیست؟

 

بخارشویی می‌تواند در طیف گسترده‌ای از مواد شامل پلاستیک، فلز، بتن، پارچه، کاشی و … استفاده شود. بخارشویی یا شستشو با بخار عملی است که در دستگاه بخارشو انجام می‌گیرد. در این عمل با استفاده از حرارت دادن آب در دیگ بخار، بخار تولید می‌شود. ذرات بخار تولید شده با برقراری پیوند با سطوح می‌توانند به گرد و غبار و آلودگی‌ها بچسبند و به راحتی آن ها را بلند کنند و از این طریق سطح از آلودگی تمیز شود.

انواع مختلف بخارشویی:

انواع مختلفی از بخارشویی وجود دارد اما معمولا برای شستشو با بخار، بخاری با فشار بالا می‌باشد که می‌تواند در برنامه‌های کاربردی صنعتی و موتور اتومبیل و کامیون به کار برده شود. از بین بردن آلودگی‌های موتور خودرو و اجرای آن یک امر مهم می‌باشد زیرا این عمل باعث بهبود عملکرد خودرو شده و از ایجاد مشکلات گوناگون در کارکرد ماشین جلوگیری می‌شود. بنابراین از بین بردن آلودگی‌های موتور خودرو به وسیله بخار که یکی از دستاوردهای فناوری نانو می‌باشد می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

چرا موتورشویی خودرو کار الزامی است؟

یکی از دلایلی که باعث می شود کارکرد ماشین پایین بیاید و بنزین بیشتری را بسوزاند، وجود کثیفی‌های کنار سطح موتور است. می‌توان گفت موتور قوای حرکتی و قلب تپنده هر ماشین است که در صورت کثیف بودن در کار آن اختلال به وجود می‌آید. در زمانی که انواع مواد اضافی پیرامون موتور خودرو باشد، دفع حرارت ماشین به درستی انجام نمی‌گیرد که این عمل باعث بالا رفتن استهلاک موتور ماشین می‌شود و باعث صرف مخارج بیشتری برای احب ماشین می‌گردد.

یکی دیگر از مشکلات که با عدم موتورشویی به وقع می‌پیوندند، بروز آتش سوزی به دلیل تجمع مواد نفتی و مشتقات آن است.

 

چرا موتورشویی با بخار از اهمیت بالایی برخوردار است؟

موتورشویی ماشین یک عمل الزامی است زیرا اگر این عمل انجام نگیرد، سطوح موتور ماشین بیشتر کثیف شده و باعث پایین آمدن کارکرد ماشین و در نتیجه مصرف بیشتر بنزین می‌شود. استفاده از بخارشوی یک امر مهم برای موتور ماشین  می‌باشد. زیرا باید توجه نمود که تمیز نمودن لکه ها و آلودگی‌ها از موتور ماشین باید بدون وارد کردن هیچگونه رطوبتی به درون اجزای موتور انجام پذیرد تا موتور آسیب نبیند. موتور ماشین به عنوان قلب ماشین عمل می‌کند و تمیز نکردن آن باعث اختلال در عملکرد ماشین می‌شود. علاوه بر این جمع شدن آلودگی‌ها در اطراف موتور باعث می شود که خارج شدن حرارت از موتور ماشین به راحتی صورت نگیرد و باعث بالا رفتن استهلاک ماشین شود. همچنین جمع شدن موادی که از نوع مواد نفتی یا مشتقات آن ها می باشد ممکن است باعث آتش سوزی شود.

 

مزایای موتورشویی با بخار

 

موتورشویی با بخار مزایای بسیاری دارد از جمله:

  • موتورشویی با بخار باعث حذف آلودگی هایی است که باعث داغ شدن موتور، آتش سوزی و بالا بردن استهلاک موتور می‌شوند.
  • اگر مشکلی برای موتور ماشین رخ دهد و موتور تمیز نباشد پیدا کردن مشکلاتی مانند: ترک خوردگی و نشت به سختی انجام می‌شود اما اگر موتور خودرو عاری از آلودگی‌ها و ضایعات باشد این امر به آسانی قابل انجام است.
  • تمیز نمودن موتور ماشین باعث بهبود ظاهر موتور خودرو می‌شود و این یک امر اساسی برای بالا بردن ارزش فروش آن خواهد شد.
  • این روش یک روش کم مصرف، سازگار با محیط و کم هزینه می‌باشد.
  • آلودگی‌هایی نظیر روغن، گریس و چربی ها باعث خورده شدن قطعات موتور و آسیب های جدی به آن می‌شود. به وسیله بخارشویی موتور می‌توان تمامی این آلودگی‌ها و مشکلات ناشی از آن را رفع نمود.
  • به نقل از مقاله Benefits of Engine Steam Cleaning  بخارشویی موتور ماشین و تمیز نگه داشتن آن باعث افزایش طول عمر موتور و کارایی بهینه آن خواهد شد.

آیا موتورشویی با بخاربرای خودرو ضرر دارد؟(همان معایب)

از معایب شستشوی ماشین با بخار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر اجزایی مانند کابل، شمع و کوبل‌های احتراق در حین بخارشویی موتور ماشین آسیب ببینند ممکن است باعث کاهش طول عمر خودرو شود و عملکرد آن پایین بیاید و حتی نیاز به جایگزینی آن باشد، که این امر با هزینه بالایی انجام خواهد شد.
  • کار با دستگاه بخار سخت‌تر از شستن با روش سنتی می باشد. شستشو با بخار به تمرکز و آموزش قبلی نیاز دارد.
  • سیستم ورود هوای ماشین در مقابل شستشوی موتور معمولا مقاوم می‌باشد اما استفاده نادرست مانند فشار بالا می‌تواند موجب قطع شدن اتصال شبکه در داکت‌ها شود که یکی دیگر از معایب شستشوی ماشین با بخاراست.
  • این امر باید با دانش و تجربه کافی و با دقت کامل انجام شود، در غیر اینصورت ممکن است شسشتوی موتور ماشین با بخار به صورت اصولی و با روش صحیح انجام نگیرد و باعث آسیب رسیدن به سیستم کنترل الکترونیکی ماشین شود.

چرا نباید با آب موتور خودرو را شست؟

شستن موتور خودرو با آب مشکلاتی را به بار می‌آورد. سیستم موتور و اجزای آن به آب حساس هستند و در اکثر مواقع آب به درون سیستم الکتریکی نفوذ پیدا کرده و باعث می‌شود ماشین روشن نشود. موتورشویی با بخار یکی از ایمن‌ترین و مناسب‌ترین روش‌ها برای شستن موتور خودرو می‌باشد. شستن موتور خودرو با آب باعث می‌شود اجزای حساس موتور مثل سنسورهای الکتریکی و سیم‌ها دچار آسیب شوند. همچنین آبی که به درون قطعات داخلی ماشین نفوذ پیدا کند باعث ایجاد رسوب درون آن‌ها می‌شود که عوارضی را در پی دارد.

نکات مهم در مورد شستشوی موتور ماشین با بخار

  • قبل از انجام موتورشویی با بخار بهتر است برای احتیاط بیشتر، قطعات حساس را به وسیله نایلون کاملا بپوشانید.
  • برای انجام بخارشویی موتور باید حداقل یک ساعت از روشن بودن موتور گذشته باشد تا موتور ماشین به طور کامل خنک شده باشد. زیرا برخورد موتور داغ با بخار باعث آسیب رسیدن به سرسیلندر و سایر قطعات موتور خواهد شد.
  • یک امر بسیار مهم این می‌باشد که بعد از انجام عمل بخارشویی موتور اجازه دهید که به طور کامل خشک شود و بعد از خشک شدن، ماشین را روشن نمایید.
  • برای انجام بخارشویی موتور باید لباس مناسب و محافظ، کفش و دستکش مناسب این کار پوشیده شود تا از خطراتی که در هنگام پخش شدن ذرات بخار ممکن است صورت گیرد در امان بمانید.
  • باید دقت نمود که این امر را به طور مکرر و با فاصله‌های زمانی کوتاه انجام ندهید. معمولا هر سال یک بار موتورشویی با بخار مناسب می‌باشد.
  • بعد از انجام موتورشویی با بخار حتما باید عمل خشک کردن به وسیله دستگاه پمپ باد انجام شود.
  • برای شستن موتور ماشین نباید از شوینده‌های معمولی که در خانه‌ها موجود می‌باشند استفاده نمود. و باید دقت کرد که موتور خودرو باید حتما با اسپری نانو یا دستگاه بخار شسته شود.

موتورشویی با بخار را چند وقت یکبار باید انجام داد؟

موتورشویی با هر روشی که انجام شود چه با بخار و چه با آب در صورت تکرارهای مداوم، باعث آسیب رسیدن به ماشین می‌شود. این امر بهتر است سالانه یک بار انجام گیرد تا هم از هزینه‌های اضافی در امان باشیم. و هم از خطراتی که ممکن است در صورت تکرار این عمل، به بار آید.

هزینه موتورشویی با بخار

هزینه موتورشویی با بخار برای هر مدل خودرو متفاوت و مجزا است. دستمزدی که برای موتورشویی با بخار پرداخته می‌شود به طور کاملا منصفانه و شفاف تعیین می‌شود. یعنی علاوه بر اینکه در موتورشویی با بخار از پرداخت انعام معاف هستید. با عدم پرداخت پول برای بنزین و آب در خرجی روزانه خود صرفه جویی کرده‌اید. ما در شرکت نانوگستران دماوند با استفاده از بهترین و به‌روزترین دستگاه بخار، قیمت موتورشویی با بخار را به منصفانه‌ترین شکل تعیین می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *