شرکت نانوگستران دماوند بزرگترین تولید کننده و فروشنده انواع نانو شوینده ی خودرویی در زمینه کارواش و دیتیلینگ در سطح کشور میباشد

این مقاله صرفا جهت بهبود سایت آپلود شده است و از روش های آن استفاده نکنید.

در صورتیکه نیاز به مایع رینگ شوی و یا نانو موتورشوی جهت شست و شوی رینگ و پوسته ی بیرونی موتور خودرو و یا نانو شوینده و واکس های حرفه ای برای شست و شوی خودروی خود دارید با ما در تماس باشید.

یکی از وسایلی که همواره مورد توجه صاحبان خود هستند، خودروها می‌باشند که به‌طور یقین صاحبانشان آن‌ها را دوست دارند و به همین دلیل از آن‌ها به خوبی نگهداری می‌کنند. بنابراین باید گفت که یکی از مورد توجه‌ترین اجزای خودرو رینگ چرخ است. به جز از اینکه رینگ باعث پوشش لاستیک‌ها می‌شود، برای زیبایی و گاهی اوقات نیز برای تنظیم خودرو کاربرد دارد. در واقع این بخش ازماشین دارای فروش بسیار خوبی در زمینه لوازم جانبی خودرو است. تعویض رینگ یکی از مواردی می‌باشد که می‌تواند تغییر زیادی را در ظاهر خودرو ایجاد کند. به همین دلیل است که شستشو و نگهداری از رینگ خودرو اهمیت بسیار بالایی دارد و به هنگام مراجعه به کارواش حتما باید شستشو داده شود.

 

نگهداری از رینگ خودرو و معرفی محصولات برتر در این زمینه انواع مختلف رینگ ماشین

موضوع مهمی که در مورد رینگ وجود دارد، تفاوت رینگ چرخ‌ها با یکدیگر و عواملی که باعث ایجاد تمایز بین رینگ‌ها می‌شود. اولین تفاوتی که بین رینگ‌ها وجود دارد، اندازه آن‌ها است که می‌توانند قطری بین ۳۳ تا ۵۵ سانتی‌متر داشته باشند. تفاوت دیگر شکل ظاهری آن‌ها یعنی تعداد پره‌ها، حالت مقعر بودن و طراحی خوب و به روز است. از دیگر تفاوت‌های رینگ‌ها، مواد تشکیل دهنده آن‌ها می‌باشد که اغلب جنس فولاد و آلومینیوم ساخته شده‌اند. اما یکی دیگر از فلزات که به دلیل سبکی و پایداری بسیار متداول است منیزیوم می‌باشد. شایع‌ترین نوع موجود رینگ، رینگ فولادی است که با استاندارد اکثر خودروها مطابقت دارد و همچنین مقرون به صرفه‌تر است. این نوع رینگ‌ها معمولا با قالپاق پوشش داده نمی‌شوند. با این وجود، رینگ‌های آلومینیومی وزن کمتری دارند و سبک‌تر هستند و یک سیستم ترمز با جریان هوای بیشتر را ایجاد می‌کنند. به همین دلیل است که این نوع رینگ‌ها در ماشین‌های گران قیمت و ماشین‌هایی که صاحبان آن‌ها تمایل به تنظیم خودرو دارند بیشتر دیده می‌شوند.

آلودگی رینگ خودرو

جدا از نوع رینگی که روی ماشین تعبیه شده است، باید دقت داشت که این بخش به همراه تایر، بخش‌هایی هستند که نسبت به سایر اجزای خودرو بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند. زیرا این اجزا تماس بیشتری با آلودگی‌های جاده دارند و همچنین به دلیل سایش لنت‌های ترمز به هنگام حرکت، پودر سیاهی روی آن‌ها قرار می‌گیرد. این آلودگی‌ها ممکن است باعث شوند به لاستیک آسیب برسد و دیر یا زود پوشش لاکی چرخ خودرو دچار زنگ زدگی شود. به همین دلیل هنگامی که به کارواش مراجعه می‌کنید، باید به رینگ‌ها دقت ویژه‌ای داشته باشید زیرا اگر چرخ‌ها شسته نشوند، به نظر می‌رسد که خودرو شسته نشده است.

 

آلودگی رینگ خودرونگهداری از رینگ خودرو

نحوه شستشوی رینگ و لاستیک در کارواش

کارواش‌های حرفه‌ای تجهیزات پیشرفته و متنوعی برای شستشوی رینگ دارند. این دستگاه‌ها می‌توانند واترجت و یا دستگاه اتوماتیک کارواش باشند. در این کارواش‌ها برای انجام عمل پیش شستشوی تایرها وسایل پیشرفته دیگری وجود دارد. شامپوهای قلیایی که در کارواش استفاده می‌شود، به راحتی می‌توانند آلودگی‌های حاصل از گرد و غبار فلزی، قیر، روغن و گرد و خاک را تمیز کنند. همچنین این محصولات به‌صورتی عمل می‌کنند که باعث جلوگیری از خوردگی شوند  و  افزایش طول عمر رینگ را در پی دارند. برای آلودگی‌های سخت، توصیه می‌شود که قطعه روی سطح صاف قرار بگیرد و سپس با یک برس نرم پاک شود و بعد با واترجت شستشه شود. اگر از دستگاه کارواش اتوماتیک استفاده شود، ادامه شستشو توسط برس دیسکی یا شوینده پرفشار انجام می‌گیرد. به منظور افزایش کیفیت شستشو، توصیه می‌شود برای شستشوی تایر نیز از یک شوینده حرفه‌ای استفاده شود تا با افزایش تضاد بین رنگ‌های سیاه چرخ و نقره‌ای رینگ، زیبایی ظاهری آن چشمگیر شود. در پایان این کار بسیار راضی کننده و جذاب خواهد بود.

معرفی محصولات برتر رینگ شوی خودرو

  • رینگ شوی اکستریم سوناکس
  • رینگ شوی اتوسل
  • رینگ شوی اتوچر
  • اسپری فوم تمیز کننده رینگ و لاستیک مفرا
  • اسپری مایع رینگ شوی با PH خنثی کیل
  • و …

سوالات پیرامون رینگ خودرو و شستن آن

رینگ‌ها بر اساس جنس چند دسته دارند؟

رینگ‌ها با توجه به جنس دارای دو دسته رینگ آلومینیومی و رینگ فولادی هستند.

 

برای شستشوی رینگ از چه محصولاتی استفاده می‌شود؟

در کارواش‌های حرفه‌ای از دستگاه‌های کارواش بدون آب و واترجت برای شستشوی رینگ استفاده می‌شود.

 

مزایا و معایب اسپرت کردن رینگ خودرو چیست؟

از مزایای رینگ اسپرت می‌توان به زیبایی ظاهری آن اشاره کرد، اما اگر مصرف سوخت افزایش پیدا کند و یا در جلوبندی خودرو مشکلی ایجاد شود می‌تواند از معایب آن محسوب شود.

 

استفاده از رینگ شوی مناسب چه تاثیری بر روی آن دارد؟

اگر برای شستشوی رینگ از مواد مرغوب و باکیفیت استفاده شود به رینگ آسیبی وارد نمی‌شود و برخی از محصولات باعث افزایش عمر رینگ خودرو می‌شوند.

کلام آخر

همان طور که در این مقاله مطالعه کردید، تمیز کردن رینگ خودرو و استفاده از یک براق‌کننده مؤثر، در زیبایی و افزایش طول عمر لاستیک‌های خودرو بسیار موثر است. باید توجه داشته باشید که مواد شوینده و نگهدارنده آماده و معتبر به دلیل اینکه حاوی موادی هستند که باعث حفاظت از لاستیک می‌شوند، بسیار مفیدتر هستند اما هزینه بیشتری دارند. روش‌های خانگی باعث می‌شوند که ظاهر چرخ به طور موقت براق و تمیز شود و هیچ مراقبتی از آن به عمل نمی‌آورد؛ پس رینگ و لاستیک‌ها خیلی زود گرد و غبار را به خود جذب می‌کنند و مانند قبل کدر و خاکی می‌شوند. برای انجام این کار به صورت حرفه‌ای لازم است که به یک کارواش معتبر مراجعه نمایید.

محصولات اصل شوینده رینگ و کارواش را از نانوگستران دماوند تهیه نمایید.

جهت مشاهده ی کلیپ های تست بهترین محصولات و شوینده های کارواش به صفحه ی رسمی ما در اینستاگرام  و جهت دیدن سایر شوینده های تاچلس و بدون دخالت دست گلنز به صفحه ی محصولات مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *