نانو گستران

شرکت نانوگستران دماوند بزرگترین تولید کننده و فروشنده انواع نانو شوینده ی خودرویی در زمینه کارواش و دیتیلینگ در سطح کشور میباشد

این مقاله صرفا جهت بهبود سایت آپلود شده است و از روش های آن استفاده نکنید.

در صورتیکه نیاز به مایع رینگ شوی جهت شست و شوی رینگ خودرو و یا نانو شوینده و واکس های حرفه ای برای شست و شوی خودروی خود دارید با ما در تماس باشید.

به طور معمول چرخ‌های آلومینیومی از ترکیب آلومینیوم و استیل ساخته می‌شوند و اگر تمیز نگه داشته شوند، گام مهمی  برای جلوگیری از پوسیده شدن آن‌ها برداشته‌اید. برای نگهداری راه حل‌هایی مانند تمیز کردن جواب می‌دهد. به‌هنگامی که کار تمیز کردن رینگ آلومینیومی به اتمام رسید، با استفاده از یک ژل محافظ چرخ‌ها می‌توانند نو به نظر برسند.

تمیز کردن رینگ آلومینیومی: پاک کردن فرسودگی‌ها و استهلاک معمول

  1. تمام چرخ‌ها را با کمک یک شیلنگ آب‌پاشی کنید تا آلودگی‌ها از آن‌ها جدا شوند

این کار را باید در یک روز خشک و خنک در فضای آزاد انجام دهید. برای رفع آلودگی‌های چسبیده به رینگ، از سر شیلنگ با فشار آب زیاد استفاده کنید تا این آلودگی‌ها جدا شوند (اگر سر شیلنگ ندارید، انگشت خود را روی شیلنگ قرار دهید تا جریان آب به صورت مستقیم هدایت شود). چرخ را به طور سرتاسری آب‌پاشی کنید و اطمینان یابید که آب به تمامی بخش‌های چرخ نفوذ پیدا کرده است.

 

  1. پاک کننده‌ چرخ را بر لبه‌های آلومینیومی استعمال کنید

در این مرحله باید پاک کننده‌ای استفاده کنید که غیر اسیدی باشد و مناسب استفاده برای چرخ‌های آلومینیومی باشد. یک بطری اسپری‌دار بردارید و برای استعمال پاک کننده روی چرخ از آن استفاده نمایید. در قسمت‌هایی که آلودگی‌ها در آنجا تجمع بیشتری دارد باید از پاک کننده‌ بیشتری استفاده نمایید. وقتی کار اسپری کردن به اتمام رسید باید بگذارید برای ۱-۲ دقیقه روی چرخ بماند تا به درون آلودگی‌ها و جرم‌ها نفوذ پیدا کند.

  • پوشش پلاستیکی را قبل از استعمال پاک کننده باید بردارید.
  • اگر نمی‌خواهید از پاک کننده‌های شیمیایی استفاده ‌کنید، به‌جای آن از سرکه به‌عنوان پاک کننده استفاده کنید.
  1. به‌آرامی با یک برس نرم آن را بسابید

قدرت پاک کننده را با به کار بردن برس بیشتر کنید تا بتوانید آلودگی‌ها و مواد چسبنده از سطح آلومینیوم را از سطح آن بیشتر کنید. دقت کنید که بین اسپوک‌های تایر را نیز تمیز کنید. هر موقع برس کثیف شد، آن را با آب سرد بشویید و تمیز کنید.

  • برس‌هایی که مخصوص تمیز کردن خودرو هستند را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم خودرو تهیه کنید.
  • برای اینکه بتوانید لبه‌ پیچ‌ها یا قسمت‌های باریک را تمیز کنید باید از مسواک نرم استفاده نمایید.
  1. پاک کننده را از روی چرخ‌ها بشویید

پاک کننده را از روی چرخ با جریان ملایم آب شیلنگ بشویید. اگر آثار پاک کننده بر روی چرخ باقی بماند، ممکن است باعث رسوب یا پوسیدگی شود. بنابراین اطمینان پیدا کنید بخش‌هایی که تمیز می‌کنید به خوبی شسته ‌شوند.

  • در این مرحله برای شستن پاک کننده از روی چرخ‌ها نیاز به استفاده از سرشیلنگ ندارید.

 

  1. با یک پارچه میکروفیبر چرخ را خشک کنید

چرخ آلومینیومی را تمیز کنید به‌گونه‌ای که هیچ آبی بر روی آن باقی نماند. تایرها را خشک کنید تا با این کار از بروز لکه‌ آب یا پوسیدگی جلوگیری ‌کنید.

برای این مرحله نباید از پارچه‌ زبر استفاده کنید زیرا باعث خراش دادن چرخ‌ها خواهید شد.

تمیز کردن رینگ آلومینیومی: چربی و لکه‌ها را از بین ببرید

  1. مواد چسبنده‌ای که زیاد محکم نچسبیده‌اند را می‌توان با فشار شیلنگ جدا نمود

برای رفع این نوع آلودگی‌ها باید در یک روز ابری و خشک در خارج از خانه آن را انجام دهید. با فشار شیلنگ روی چرخ‌ها آب بپاشید. تا جایی‌ که می‌توانید این آلودگی‌ها و مواد چسبنده را با فشار آب از رینگ و لاستیک جدا کنید.

  1. پاک کننده‌ را روی لبه‌های فلزی بپاشید و بگذارید ۲-۳ دقیقه بماند

قبل از استفاده، بطری هواپخش را باید تکان دهید. این پاک کننده ممکن است برای نفوذ بهتر در آلودگی‌ها و جرم‌های شکل گرفته روی آن، تبدیل به فوم شود. اجازه دهید پاک کننده برای ۲-۳ دقیقه بماند تا بتواند مواد چسبیده را آزاد کند.

  1. برای تمیز کردن پره‌های رینگ از یک برس دسته بلند استفاده کنید

یک برس نرم دسته بلند پیدا کنید و با آن داخل چرخ‌ها را تمیز کنید. تا زمانی‌که آلودگی‌ها به خوبی تمیز شوند این کار را ادامه دهید.

  1. سطح و بین اسپوک‌ها را با  یک برس کوچک‌تر بسابید

با یک برس نرم جلوی چرخ‌ها را تمیز کنید. قسمت‌هایی که در آن تجمع آلودگی‌ وجود دارد مانند لبه پیچ‌ها و محل تلاقی اسپوک‌ها در وسط تایر احتیاج به زمان بیشتری دارند.

 

  1. برای تمیز کردن پاک کننده از شیلنگ استفاده کنید

این پاک کننده را به خوبی بشویید تا هیچ اثری از آن باقی نماند. اطمینان پیدا کنید که کف حاصل از آن از درون تایر خارج می‌شود.

  1. با یک حوله‌ میکروفیبر لبه‌ها را خشک کنید

برای اینکه آب روی آن را بگیرید، از یک پارچه‌ میکروفیبر نرم و خشک استفاده کنید. با این کار از لک شدن آن جلوگیری کنید.

تمیز کردن رینگ آلومینیومی: محافظت از تایر

یک جعبه‌ کوچک ژل محافظ یا واکس تهیه کنید. با استفاده از این واکس یک لایه‌ محافظ شکل می‌گیرد که کثیف شدن و جرم گرفتن تایر را دشوارتر می‌کند.

  1. بر روی قسمت‌های فلزی چرخ را ژل محافظ بزنید

بهتر است این کار را در یک روز خنک در مکانی که  هوا به خوبی رفت و آمد دارد انجام دهید. مقداری از  ژل محافظ را بردارید و با کمک یک اسفنج روی تایر بزنید. سعس کنید حرکتتان به سمت مرکز تایر باشد.

  1. اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند

بگذارید ژل محافظ به خوبی جذب آلومینیوم شود تا یک لایه‌ محافظ بر روی آن ایجاد شود. باید اطمینان داشته باشید که برای خشک شدن تایر، تهویه‌ هوا به خوبی انجام می‌شود.

  1. با استفاده از یک تکه پارچه‌ میکروفایبر، ژل محافظ را جلا دهید

با استفاده از یک پارچه‌ میکروفایبر خشک می‌توانید آن را پاک کنید، به شرطی که پارچه را روی تمام سطحی که ژل محافظ زده‌اید بکشید. این کار را با حرکات دایره‌ای کوچک انجام دهید تا چرخ‌ها به خوبی درخشان شوند.

جهت خرید یا انجام مشاوره در زمینه بهترین شوینده های خودرو با شرکت نانوگستران دماوند در ارتباط باشید.

جهت مشاهده ی کلیپ های تست بهترین محصولات و شوینده های کارواش به صفحه ی رسمی ما در اینستاگرام  و جهت دیدن لیست قیمت و خرید سایر شوینده های تاچلس و بدون دخالت دست گلنز به صفحه ی محصولات مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *