شرکت نانوگستران دماوند بزرگترین تولید کننده و فروشنده انواع نانو شوینده ی خودرویی در زمینه کارواش و دیتیلینگ در سطح کشور میباشد

این مقاله صرفا جهت بهبود سایت آپلود شده است و از روش های ذکر شده در  آن استفاده نکنید.

در صورتیکه نیاز به مایع رینگ شوی و یا نانو موتورشوی جهت شست و شوی رینگ و پوسته ی بیرونی موتور خودرو و یا نانو شوینده و واکس های حرفه ای برای شست و شوی خودروی خود دارید با ما در تماس باشید.

نگهداری صحیح از رینگ و لاستیک دارای اهمیت بالایی است و اگر بدنه خودرو شستشو داده شود، از بین بردن آلودگی های این قسمت از اتومبیل نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. در این میان چگونگی انجام عملیات شستشو برای دستیابی به نتایج مطلوب مورد توجه قرار می‌گیرد که برخی از تولید کنندگان در طراحی دستگاه‎های کارواش اتوماتیک  به این مورد توجه داشته‌اند که نتیجه خوبی در رسیدن به بهترین نتایج پایانی داشته است.  در این مقاله روش شستن رینگ و لاستیک در کارواش را شرح می دهیم.

دستگاه کارواش اتوماتیک

دستگاه‌های کارواش تمام اتوماتیک این قابلیت را دارند که با مصرف حداقل میزان آب و مواد شوینده، شستشوی خودرو را انجام دهند. این تجهیزات می‌توانند قابلیت آلودگی های عمقی را با قدرت بالایی حذف کنند. طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن آلودگی‌های سخت را از سطوح پاکسازی کرده و باعث می‌شوند سطح مقاطع مختلف خودرو درخشنده و پاکیزه شود. برخی از قسمت‌های خودرو مانند رینگ و لاستیک‌ها به دلایل مختلفی مانند نزدیک بودن به سطح زمین نسبت به سایر قسمت‌ها بیشتر آلوده می‌شوند.

 

روش شستن رینگ و لاستیک در کارواش

کارواش اتوماتیک نسلی جدید از دستگاه‌ها و تجهیزات شستشوی خودرو محسوب می‌شود و با به وجود آمدن این دستگاه تحول چشمگیری در کیفیت  شستشو و کسب و کار کارواش رخ داده است. این دستگاه قادر است در زمانی حدود 3 تا 7 دقیقه عملیات شستشو و خشک کردن خودرو را انجام دهد. بعضی از مدل‌های اسن دستگاه‌ها، دارای برس‌های رینگ شوی هستند. برس‌های پلی اتیلنی ضخیم این رینگ شوی‌ها دارای قابلیت تشخیص موقعیت چرخ‌ها هستند و می‌توانند به طور کامل به داخل رینگ نفوذ کنند و با پاشش پرفشار آب و محلول شوینده آن را تمیز کنند. نسل جدیدتر این برس‌ها، ساختار جدیدتری دارند و علاوه بر اینکه برس کناری برای شستشوی دور لاستیک و رینگ دارند، از ۸ برس کوچک‌تر برای شستشوی عمیق داخل رینگ‌ها نیز بهره‌مند است.

 

راهکارهای مختلف جهت شستشو رینگ ماشین

شستشوی موثر رینگ و لاستیک خودروها می‌تواند با کمک دستگاه‌های کارواش اتوماتیک که به رینگ شوی مجهز هستنند یا به روش دستی و با مواد شوینده مخصوص انجام شود. سیستم‌های اتوماتیک رینگ‌شوی کارواش‌ها برای خودروها ضرری ندارند اما در روش دستی لازم است به نوع ماده شوینده دقت نمود تا متناسب با جنس لاستیک و رینگ باشد، در غیر اینصورت ممکن است به آن‌ها آسیب وارد شود.

اهمیت شستشو رینگ و لاستیک

تماس لاستیک خودرو بر روی سطح جاده‌ها، باعث می‌شود آلودگی بر روی سطح آن‌ها چسبیده شود. این آلودگی‌ها در بین آج‌های لاستیک ماندگار می‌شود و یا به مرور زمان به سطح پارکینگ انتقال می‌یابد. بنابراین برای اینکه پاکیزگی پارکینگ حفظ شود و آسیب ی نیز به لاستیک وارد نشود، شستشوی این بخش از خودرو دارای اهمیت ویژه‌ای است. بخش دیگری در خودرو رینگ‌ها هستند که در معرض آلودگی‌های مختلفی قرار دارند. تمیز بودن رینگ‌ها، در ظاهر و زیبایی وسیله نقلیه نقش مهمی دارند و در عملکرد سیستم توقف یعنی ترمز نیزموثر عمل می‌کنند.

شستشوی چرخ‌ها

روش شستن رینگ و لاستیک: چرخ خودرو از جنس پلاستیک نرم و منعطف است که برای ایجاد اصطکاک بیشتر با سطح زمین آن‌ها را با شیارها و خلل و فرج بسیاری تولید می‌کنند. در میان این شیارها انواع آلودگی‌ها وارد شده که لاستیک را به مرور زمان دچار آسیب و خوردگی می‌کنند. اگر بعد از هر بار استفاده خودرو به صورت صحیحی  از آن نگهداری و بازبینی شود می‌توان عمر مفید لاستیک را بالا برد  و از هزینه‌های ناشی از آسیب به تایرها جلوگیری نمود. افرادی که برای این امر به یک مرکز کارواش اتوماتیک مراجعه می‌کنند زمان برایشان اهمیت بالایی دارد به همین دلیل انتظار دارند که همه بخش‌های اتومبیلشان در کوتاه‌ترین زمان ممکن شسته و تمیز شوند. شستشوی چرخ‌ها در کارواش اتوماتیک با استفاده از تکنولوژی پاشش آب فوق فشار قوی انجام می‌گیرد، در نتیجه برای انجام این کار نیازی به جدا کردن چرخ‌ها برای شستشو و حذف آلودگی‌ها نیست و آلودگی‌ها نیز با پاشش فشار بالای آب بر سطح، پاک می‌شوند و اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند.

شستشوی رینگ‌ها

رینگ‌ها از جنس فلزات ضد زنگ هستند که با استفاده از موادی مانند کروم و رنگ‌های مقاوم پوشیده می‌شوند. رینگ‌ها در زیبایی خودرو دارای تاثیر بسیار زیادی هستند که ایجاد درخشندگی در آن‌ها زیبایی ظاهری هر چه بیشتر خودرو را در پی دارد. برای شستشوی رینگ‌ها در کارواش اتوماتیک، دستگاه‌های کارواش اتوماتیکی که به برس‌های رینگ شوی مجهز هستند وجود دارد که از جنس الیاف نرم پلی اورتانی می‌باشند. مواد شوینده‌ای که بر روی برس‌ها پاشیده می‌شود، حذف آلودگی‌های باقی مانده روی رینگ را ممکن می‌سازد و بدون اینکه هیچ‌گونه خط و خشی روی سطح رینگ به وجود آورند، عملیات شستشوی را انجام می‌دهند. این برس‌ها گردش دو جهته دارند و با عبور از بین شیارهای رینگ، آلودگی‌های بیشتری را می‌توانند از سطح جدا کنند.

 

توصیه‌های کلیدی به مشتریان

بعد از اینکه شستشوی تمامی بخش‌های خودرو توسط دستگاه کارواش تمام اتوماتیک به پایان رسید، لازم است که توصیه‌های کلیدی توسط مشتریان رعایت شود تا بتوانند در حفظ و نگهداری رینگ و لاستیک اتومبیل خود به خوبی عمل کنند. توصیه‌ها می‌توانند به‌صورت ذیر به افراد ارائه شوند و باعث کاهش هزینه‌های احتمالی شوند.

  • فشار باد لاستیک را به صورت زمان‌بندی شده کنترل کنید تا از خطر ترکیدن لاستیک‌ها در حین حرکت و آسیب به رینگ‌ها جلوگیری شود.
  • رینگ‌ها از فلز ساخته شده‌اند اما امکان دارد که در حین حرکت خودرو آسیب‌های بسیاری به آن‌ها وارد شود، برای مثال دچار شکستگی و یا تاب‌دار شدن شوند. اگر این اتفاق رخ دهد باعث می‌شود لاستیک دچار آسیب شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که شرایط رینگ کنترل شود تا از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی جلوگیری گردد.
  • بهتر است که لاستیک به صورت زمان‌بندی شده شستشو شود و زباله‌هایی که در شیارها وارد شده‌اند و در آن‌جا ماندگار شده‌اند را از سطح لاستیک جدا کنید.
  • اگر میزان فرمان و تعویض روغن ترمز به صورت زمان‌بندی شده انجام شوند، از آسیب به لاستیک‌ها می‌توان جلوگیری به عمل آورد و شرایط را برای بهینه‌سازی عملکرد لاستیک‌ها فراهم آوریم.

بهترین شوینده های کارواش و خودرو را از نانوگستران دماوند خریداری نمایید.

جهت مشاهده ی کلیپ های تست بهترین محصولات و شوینده های کارواش به صفحه ی رسمی ما در اینستاگرام  و جهت دیدن سایر شوینده های تاچلس و بدون دخالت دست گلنز به صفحه ی محصولات مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *