مزایا و معایب موتور شویی

در این مقاله قصد داریم به موتور شویی و بررسی مزایا و معایب موتور شویی بپردازیم.

قبل از هر چیز شما برای شستشوی موتور ماشین خود نیاز به یک مایع موتورشوی با قدرت و امنیت بالا دارید.

شستن موتور ماشین کار بسیار حساسی است و اگر شما از شوینده های امن و استاندارد استفاده نکنید به موتور خودروی شما آسیب های جبران ناپذیری وارد میشود.

پس در انتخاب مایع موتورشوی دقت و تحقیقات لازم را داشته باشید.

در ادامه ما به معرفی مایع موتورشوی گلنز کمیکال و روش مصرف آن و مزایا و معایب موتور شویی میپردازیم که این نانو موتورشوی از قدرتمند ترین شوینده های چربی بر موجود در مارکت شوینده است.

این محصول تولید شده توسط تیم نانوگستران دماوند می باشد که از قدرت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

لطفا قبل از خرید با واحد فروش شرکت تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید.

 

مایع موتور شوی گلنز

این موتورشوی یک شوینده ی بسیار قدرتمند برای تمیز کردن پوسته بیرونی موتور خودرو و یا هر سطح آغشته به روغن می باشد.
این محصول بدلیل استفاده از نانو ذرات در فرمولاسیون خود در کنار امنیت بالا برای فرد مصرف کننده و قطعات آلوده ، به راحتی می تواند انواع آلودگی ها از جمله روغن ، گریس ، گرد و غبار و دوده را بطور کامل از بین ببرد.

روش مصرف مایع موتورشوی گلنز

نسبت ترکیب با آب:

جهت شستشوی با دستگاه بخار صنعتی: هر 1 لیتر موتورشوی توسط 1 ليتر آب رقیق شود.

جهت شستشوی با آب (پمپ کارواش) : ترجیحا خالص استفاده شود.

روش مصرف:

مایع موتورشوی گلنز را بر روی سطح بیرونی موتور خودرو یا هر قطعه ی صنعتی که نیاز به شستشو دارد اسپری نمایید اجازه دهید مایع حدود 1 الی 5 دقیقه روی سطح بماند  پس از گذشت زمان کافی توسط واترجت سطح آغشته به نانو موتورشوی را آبگیری نمایید.

این محصول بهترین نانو موتورشوی موجود در بازار شوینده های کارواشی می باشد…

جهت مشاهده ی کلیپ های تست نانو موتورشوی گلنز به صفحه ی رسمی ما در اینستاگرام  و جهت دیدن سایر شوینده های تاچلس گلنز به صفحه ی محصولات مراجعه نمایید.

نام محصول حجم
مایع موتورشوی گلنز 4 لیتر
مایع موتورشوی گلنز 20 لیتر
مزایا و معایب موتور شویی
مزایا و معایب موتور شویی

ثبت سفارش داری؟ مشاوره تخصصی می خوای؟ همین الان باهامون تماس بگیر…

سایر توضیحات که نیاز به مطالعه نیست و جهت بهبود سایت است :

مزایا و معایب موتور شویی چیست؟ این سوال همیشه برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که آیا شستشوی موتور ماشین برای نگهداری از خودرو ضروری است؟ باید بگوییم که موتورشویی برای سلامت خودرو لازم است اما اجباری نیست. در ادامه مزایا و معایب موتورشویی را در ادامه بررسی می‌کنیم.

چرا موتور خودرو نیاز به شستشو دارد؟

موتور خودرو نیاز به شستشو دارد زیرا اگر موتور به خوبی شسته شود در مقابل عواملی مانند مسدود شدن و زنگ زدگی مقاوم شود و باعث افزایش سلامت و در نتیجه افزایش طول عمر موتور شود. یکی دیگر از دلایل شستشوی موتور می‌تواند کاهش دما در این قسمت باشد. زیرا تجمع آلودگی، گرد و بار  و دوده باعث می‌شود که دمای موتور بالا رود و همچنین سرد شدن موتور نیز به همین دلایل به تعویق بیفتد. بنابراین  تعمیرکاران صاحبان خودرو را به شستشوی موتور تشویق می‌کنند.

مراحل شستن موتور خودرو

  • ابتدا باید اسپری یا مایع موتور شوی نانو  مورد نیاز را تهیه نمود. باید از اسپری و شوینده‌ای استفاده شود که مناسب جایگزینی آب می‌باشند. باید دقت کنید که این شوینده‌ها از شوینده‌های معمولی داخل خانه نباشند بلکه مخصوص این کار طراحی شده باشند. همچنین از اسپری‌های غیر چرب استفاده کنید تا منجر به جذب ذرات گرد و غبار از فضا نشود.
  • قسمت‌هایی مانند محافظ و باتری باید به طور کامل جدا شوند. قسمت‌های حساس مانند سوکت‌ها، سنسور و قسمت‌های الکترونیکی را به طور کامل با نایلون بپوشانید.
  • حال برای رفع چربی و گرد و غبار قطعات، از اسپری استفاده کنید و سپس کف سابی نمایید. بعد از این کار، به سرعت آبکشی را انجام دهید تا قسمت‌هایی مانند بلبرینگ که به چربی گریس نیاز دارند چربی خود را از دست ندهند. به یاد داشته باشید که شستشوی موتور از پشت موتور شروع می شود.
  • برای خشک کردن بهتر است از پمپ باد استفاده شود تا همه قسمت‌های درونی نیز خشک شوند.

مزایا موتور شویی

  • وقتی موتور خودرو تمیز شود با رفع آلودگی‌ها، نشتی‌ها و درزها آشکار می‌شوند. با آشکار شدن این نشتی‌ها می‌توان از خطرات، قبل از اینکه هزینه تعمیر یا تعویض بیشتر شود، جلوگیری نمود.
  • با نگهداری و تمیز نمودن موتور خودرو می توان از خراب شدن آن جلوگیری نمود و این امر باعث افزایش طول عمر موتور خودرو خواهد شد.
  • تمیز نگه داشتن ظاهر موتور خودرو می‌تواند بر قیمت آن تاثیر داشته باشد. یک موتور کثیف می‌تواند نظر خریدار را عوض کند به همین دلیل در هنگام فروش خودرو صاحب آن سعی می‌کند موتور را به طور کامل شستشو و تمیز کند.
  • با شستشوی موتور خودرو می‌توان بدون کثیف کاری مراقبت‌های جزئی خودرو مانند چک کردن تسمه یا سطح روغن را انجام داد.

معایب موتور شویی

در کنار مزایای فراوانی که موتورشویی دارد باید در نظر داشت که این کار معایبی را نیز در پی دارد که معایب شستن موتور ماشین را بیان می‌کنیم:

  • اجزایی مانند کابل، کوبل احتراق و شاخه جرقه زنی همگی به آب و رطوبت حساس می‌باشند و اگر سهوا مقداری رطوبت یا آب به آن ها برسد ممکن است باعث آسیب به موتور خودرو و کاهش طول عمر قطعات شویم.
  • به دلیل شستشوی غیر اصولی مشکلاتی مانند ریپ زدن ماشین بعد از شستن موتور، دیر روشن شدن موتور، خفه کردن آن و استارت های ضعیف به وجود می‌آید.
  • اگر بعد از شستشوی موتور اجزا به خوبی تمیز نشوند ممکن است باعث آسیب رسیدن به آن ها شود زیرا این اجزا به آب حساس هستند.

بنا به دلایلی که ذکر شد باید شستشوی موتور با دقت و طبق دستورالعمل های ایمنی انجام شود و مزایا و معایب شستن موتور ماشین بررسی شد.

توصیه‌هایی برای موتور شویی ماشین

برای شستشوی اجزای موتور از دستگاه‌های پاک کننده‌ مانند شلنگ باد یا هوای فشرده استفاده می‌گردد. علاوه بر این از انواع برس‌های کوچک برای دسترسی به نقاطی که تمیز کردن آن‌ها سخت است استفاده می‌شود.

برای شستن موتور ماشین باید دقت کافی داشته باشید. زیرا آب و رطوبت باعث آسیب رساندن به اتصالات برق و برخی قطعات می‌شوند، علاوه بر این فشار و دمای بالای آب نیز قطعات ریز پلاستیکی را با مشکل مواجه می‌کند.

پس  هرچند در حالت کلی، شستشوی موتور خودرو از نظر مکانیکی ممکن است تغییر زیادی در عملکرد آن نداشته باشد اما قطعا مزایای فراوانی خواهد داشت که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

پس بهتر است هرچند وقت یکبار موتور خودرو کاملا تمیز شود و بهترین روش شستشوی آن نیز به طور قطع شستشو با بخار است.

توصیه‌هایی برای موتور شویی ماشین

بررسی مزایا و معایب موتور شویی

سوالات پیرامون موتور شویی خودرو:

فواید موتور شویی خودرو چیست؟

با موتور شویی علاوه بر اینکه می‌توان نشت جزئی روغن موتور را تشخیص داد، وضعیت انواع شلنگ و قطعات را نیز به راحتی می‌توان ارزیابی و تعمیر کرد، علاوه بر این می‌توان وضعیت روغن و تسمه را نیز بررسی نمود.

آیا موتور شویی در خنک کار کردن آن تاثیر دارد؟

خیر. هرچند روغن جمع شده روی موتور باعث نگه داشتن گرما می‌شود اما این وضعیت باعث گرم شدن بیش از حد موتور نمی‌شود.

چه زمانی باید موتور خودرو را تمیز کنیم؟

تعداد دفعات و زمان تمیز کردن موتور خودرو بستگی به آلاینده‌ها و وضعیت آب و هوای محل زندگی دارد. هر چه تعداد بارندگی و میزان آلاینده‌ها بیشتر باشد تعداد دفعات شست و شو باید بیشتر باشد.

آیا می‌توانیم موتور شویی را در منزل انجام دهیم؟

بله، اگر وسایل مورد نیاز را تهیه کنید و نحوه انجام موتور شویی را در گلنز کیمیکال مطالعه کرده باشید می‌توانید این کار را انجام دهید.

آیا شست و شوی موتور با آب به آن آسیب وارد می‌کند؟

خیر. اگر بخش‌های الکترونیکی و حساس به آب، پوشانده شوند، آسیبی به آن وارد نمی‌شود.

آیا شستن موتور بدون آب امکان‌پذیر است؟

بله. در مقاله‌های قبل ما درمورد شست و شوی موتور با بخار توضیحاتی ارائه دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *