اسپری موتور شوی

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم به اسپری موتور شوی و نحوه استفاده از آن بپردازیم.

قبل از هر چیز شما برای شستشوی موتور ماشین خود نیاز به یک مایع موتورشوی با قدرت و امنیت بالا دارید.

شستن موتور ماشین کار بسیار حساسی است و اگر شما از شوینده های امن و استاندارد استفاده نکنید به موتور خودروی شما آسیب های جبران ناپذیری وارد میشود.

پس در انتخاب مایع موتورشوی دقت و تحقیقات لازم را داشته باشید.

در ادامه ما به معرفی مایع موتورشوی گلنز کمیکال و روش مصرف آن میپردازیم که این نانو موتورشوی از قدرتمند ترین شوینده های چربی بر موجود در مارکت شوینده است.

این محصول تولید شده توسط تیم نانوگستران دماوند می باشد که از قدرت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

لطفا قبل از خرید با واحد فروش شرکت تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید.

اسپری موتور شوی
اسپری موتور شوی

مایع موتور شوی گلنز

این موتورشوی یک شوینده ی بسیار قدرتمند برای تمیز کردن پوسته بیرونی موتور خودرو و یا هر سطح آغشته به روغن می باشد.
این محصول بدلیل استفاده از نانو ذرات در فرمولاسیون خود در کنار امنیت بالا برای فرد مصرف کننده و قطعات آلوده ، به راحتی می تواند انواع آلودگی ها از جمله روغن ، گریس ، گرد و غبار و دوده را بطور کامل از بین ببرد.

روش مصرف مایع موتورشوی گلنز

نسبت ترکیب با آب:

جهت شستشوی با دستگاه بخار صنعتی: هر 1 لیتر موتورشوی توسط 1 ليتر آب رقیق شود.

جهت شستشوی با آب (پمپ کارواش) : ترجیحا خالص استفاده شود.

روش مصرف:

مایع موتورشوی گلنز را بر روی سطح بیرونی موتور خودرو یا هر قطعه ی صنعتی که نیاز به شستشو دارد اسپری نمایید اجازه دهید مایع حدود 1 الی 5 دقیقه روی سطح بماند  پس از گذشت زمان کافی توسط واترجت سطح آغشته به نانو موتورشوی را آبگیری نمایید.

این محصول بهترین نانو موتورشوی موجود در بازار شوینده های کارواشی می باشد…

جهت مشاهده ی کلیپ های تست نانو موتورشوی گلنز به صفحه ی رسمی ما در اینستاگرام  و جهت دیدن سایر شوینده های تاچلس گلنز به صفحه ی محصولات مراجعه نمایید.

نام محصول حجم
مایع موتورشوی گلنز 4 لیتر
مایع موتورشوی گلنز 20 لیتر

 

ثبت سفارش داری؟ مشاوره تخصصی می خوای؟ همین الان باهامون تماس بگیر…

سایر توضیحات که نیاز به مطالعه نیست و جهت بهبود سایت است :

موتور خودرو مهم‌ترین جز خودرو است که باعث ایجاد حرکت در آن می‌شود، بنابراین حفظ سلامت و نظافت این قطعه از اهمیت بالایی برخوردار است. پس باید به دنبال بهترین روش موتورشویی برای تمیزی و عملکرد درست این قطعه اساسی باشیم. در این مقاله ابتدا روش‌های موتور شویی خودرو را بیان می‌کنیم و سپس به بررسی اسپری موتور شوی و مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت.

روش های گوناگون تمیز کردن موتور خودرو

  • موتور شویی با بخار خشک

شستشوی موتور ماشین با بخار بهترین نتیجه را به ارمغان می‌آورد. در واقع بخاری که در دما و زاویه مناسب به کار گرفته شود، در حذف کثیفی‌هایی که برای مدت طولانی روی موتور نشسته و به طور عمیقی در بین زوایای کوچک نفوذ کرده‌اند، بسیار قدرتمند عمل می‌کند. به همین دلیل است که بهترین و موثر ترین راه شستشوی موتور موتورشویی با بخار است. شستن موتور ماشین با بخار سرعت بیشتری در پاک کردن و از بین بردن آلودگی‌ها دارد.

  • موتو شویی با آب

برای شستن موتور خودرو با آب، به دلیل فشار بالای نازل، آب به قطعات سیستم برقی خودرو مانند شمع، وایر، دلکو و… وارد می‌شود و در پی آن موتور خودرو روشن نمی‌گردد. بنابراین با باز کردن این قطعات و استفاده از پمپ باد موجود در کارواش‌ها  به خشک کردن و از بین بردن رطوبت این قطعات می‌پردازند تا موتور خودرو مجدد روشن شود.

روش های گوناگون تمیز کردن موتور خودرو

به دنبال بروز این مشکلات، بسیاری از مراکز خدماتی و کارواش‌ها از محصولاتی جدید و راه‌های ایمن برای شست‌و‌شوی موتور خودرو استفاده می‌کنند. از جمله این موارد استفاده از مواد نانو و شوینده‌های بدون نیاز به آب یا استفاده از بخار خشک برای تمیز کردن موتور و سایر اجزای فنی است.

استفاده از روش‌های نوین باعث شده است که بدون نیاز به آب و نازل پرفشار، انواع آلودگی‌ها، چربی‌ها و رسوباتی که در موتور خودرو انباشته شده است، تمیز شود و در عین صرفه‌جویی در مصرف آب، آسیب جدی به تجهیزات الکترونیکی و برقی خودرو نیز وارد نشود. در استفاده از این مواد و راه های جدید نیز باید توجه کرد که ترکیبات تشکیل‌ دهنده مواد از استانداردهای لازم برخوردار بوده و رفته رفته در طی زمان به قطعاتی مانند سوکت‌ها، سیم‌ها و … آسیب وارد نکنند. بنابراین باید خرید این گونه مواد از مراکز معتبر انجام گیرد تا نسبت به کیفیت ساخت و استاندارها برای مشتری اطمینان خاطر ایجاد شود.

روش های گوناگون تمیز کردن موتور خودرو

  • موتور شویی با روش نانو

دراین روش نه از آب و نه از بخار آب برای شستشوی موتور استفاده می‌شود. در موتور شویی با روش نانو تنها از شوینده‌های نانو استفاده می‌گردد، این شوینده‌ها برروی نواحی مورد نظر (موتور خودرو) اسپری می‌شوند و سپس با استفاده از دستمال‌های مخصوص به پاک کردن نواحی مربوط می‌پردازند.

یکی از مهم‌ترین مزایای این روش این است که مواد نانو خاک‌گریز هستند، یعنی بعد از شستشو موتور خودروی شما خاک‌گریز می‌شود و همین باعث می‌شود که موتور خودرو دیرتر به خود خاک بگیرد و کثیف و آلوده نشود.

یکی از این محصولات شامل اسپری‌های موتور شوی می‌شود که در ادامه به معرفی این محصول می‌پردازیم.

ویژگی اسپری موتورشوی

 

اسپری‌های موتور شوی دارای ویژگی‌های متفاوتی می‌باشند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • هنگامی که برای خاک و لکه‌های معمولی استفاده شود هیچ اختلالی از آن انتظار نمی‌رود
  • فاقد مواد مخرب مانند فرمالدهید
  • ملایم بر روی مواد
  • عاری از مواد اسیدی
  • جدا کردن آلودگی و جرم‌ها را به راحتی انجام می‌دهند
  • ضد چربی و گرد و غبار هستند
  • دارای خاصیت شویندگی قوی
  • بدون ضرر به رنگ ماشین
  • کاملا ایمن
  • سازگار با محیط زیست

مزایای استفاده از اسپری موتور شوی

  • قدرت پاک کنندگی بالا
  • بدون آسیب به سطح
  • تاثیر گذاری بالا
  • یک چربی زدای قوی است
  • از موتور خودرو محافظت می کند
  • جلوگیری از کثیف شدن سریع موتور خودرو

معایب اسپری موتور شوی

 

در این روش ممکن است در مرحله آخر از آب استفاده شود. همانطور که می‌دانیم آب باعث خرابی قطعات خودرو می‌شود و اثرات مخربی بر جای می‌گذارد. همچنین فشار آب ممکن است به قطعاتی مانند شمع، دلکو،کویل، سنسورها و سیستم تزریق سوخت شود.

همچنین در این روش ابتدا باید آلودگی‌ها و جرم‌ها را به وسیله دستمال تمیز نماییم. در این حین ممکن است ناخواسته به یکی از قطعات آسیب برسانیم و یا باعث جدا شدن برخی اتصالات شویم.

اگر از اسپری نامناسب استفاده کنیم ممکن است در جهت عکس عمل کند و باعث تشکیل رسوب بر روی موتور شود.

مزایای اسپری موتور شوی نانو نسبت به سایر شوینده‌های موتور

در موتور شویی نانو به دلیل استفاده از مواد مخصوص موتور خودرو دیرتر از همیشه کثیف خواهد شد. همچنین یکی دیگر از مزایای این روش این است که مواد به کار برده شده در این روش رسانای برق نیستند و باعث خرابی یا آسیب رساندن به سیستم الکتریکی خودرو نمی‌شوند.

معایب اسپری موتور شوی نانو نسبت به سایر شویند های موتور

این روش دارای یک ایراد می‌باشد که عبارت از گرفتن زمان زیاد نسبت به زمانی که موتورشویی با آب انجام می‌گیرد است.

چگونه موتور خودرو را با اسپری موتورشوی تمیز کنیم؟

 

تمیز کردن موتور خودرو یک ضرورت است زیرا قلب تپنده خودرو، موتور است به همین دلیل افراد هر چند وقت یک بار به تمیزی آن می‌پردازند. استفاده از اسپری موتور شوی یک راه مطمئن و آسان برای این کار است. برای پاکسازی موتور خودرو ابتدا باید صبر کنید تا موتور خودرو خنک شود. سپس سطوح آلوده به چربی‌های سفت شده، جرم و باقی آلودگی‌ها را به وسیله فرچه تمیز نمایید. حال در فاصله 20 تا 30 سانتی متری باید اسپری موتور شوی را روی تمامی سطوح اسپری کنید. اگر آلودگی‌های موتور خودرو زیاد باشد باید 5 دقیقه زمان دهید تا اسپری روی سطوح بماند تا موتورشوی کار خود را انجام دهد. بعد از اینکه این زمان گذشت، از یک دستمال استفاده نمایید و تمامی آلودگی‌ها را به صورت یکجا بردارید. می‌توانید با یک واتر جت پرفشار آب، تمامی مواد آن را بردارید.

  1. تمامی سطوح را از آلودگی‌ها تمیز کنید و باتری موتور را بیرون بیاورید. همچنین فیلتر هوای ماشین را بیرون بیاورید و کاربراتور و بلوک توزیع ماشین را بپوشانید. هر گونه سیم کشی را بپوشانید. حتی اگر موتور خودرو ضد آب باشد، این کار بسیار مهم است زیرا امنیت بالاتری دارد.
  2. موتور خودرو را برای 5 دقیقه روشن کنید و سپس آن را خاموش نمایید.
  3. قبل از استفاده از محصول آن را خوب تکان دهید.
  4. تمامی سطوح موتور را به جز قسمت‌های زنگ زده به طور کامل اسپری نمایید. سپس چند دقیقه منتظر بمانید.
  5. حال سطوح را شستشو دهید. بهتر است این کار به وسیله آب پرفشار انجام گیرد.
  6. آخرین کاری که باید انجام گیرد خشک کردن موتور می باشد. اگر این کار به وسیله پمپ باد انجام گیرد بهتر است. اگر پمپ باد در اختیار ندارید می‌توانید به وسیله یک دستمال با دقت به خشک کردن موتور بپردازید.

 

معرفی چند نوع اسپری موتور شویی

اسپری موتور شوی گلنز

همانطور که می‌دانید یکی از راه‌های بهینه‌سازی عملکرد موتور خودرو استفاده از اسپری موتور شوی است. استفاده از این محصول می‌تواند باعث افزایش عمر قطعات مختلف موتور خودرو و همچنین بهبود عملکرد آن شود. با استفاده از موتور شوی مارشال، قدرت و شتاب موتور خودرو افزایش پیدا می‌کند. این محصول دارای  قابلیت پاک کردن لکه‌های روغن و گرد‌و‌غبار از سطح موتور خودرو است. با استفاده از این موتور شوی تمام آلاینده‌ها از روی سطح موتور از بین می‌روند و در نتیجه باعث خروج گرما به آسانی و بدون آسیب رساندن به پلاستیک و سطح رنگ خودرو می‌شود. اگر می‌خواهید فضای درون موتور خودروی خود را تمیز نگه دارید یا به بهبود عملکرد موتور خودروی خود بپردازید و از شتاب و قدرت بیشتری نیز بهره‌مند شوید، این محصول یک  گزینه‌ مناسب خواهد بود.

 

اسپری موتور شوی گلنز

اسپری موتور شوی گلد، قدرت تمیزکنندگی بسیار بالایی دارد و دارای توانایی پاک کردن لکه‌های روغن، آلودگی و گرد و غبار از سطح بیرونی موتور است. استفاده از این محصول به درخشندگی بدنه موتور کمک کرده و در خنک شدن موتور کمک می‌کند، بدون اینکه به قطعات پلاستیکی و فلزی موتور آسیبی وارد کند زیرا  مواد به کار رفته در اسپری‌ تمیز کننده خودرو یک ترکیب ضد خورنده است و آسیبی هم به آلیاژ بدنه‌ موتور خودرو وارد نمی‌کند. علاوه بر این از این اسپری برای پاک کردن لکه‌های روغن و آلودگی‌ها در دستگاه‌های صنعتی و سایر تجهیزات می‌توان استفاده نمود. برخی از ویژگی‌های این اسپری شامل موارد زیر است:

  • عدم آسیب به قطعات پلاستیکی ، فلزی و قطعات رنگ شده
  • از بین برنده‌ چربی‌های غلیظ و آلودگی‌های سطح موتور

اسپری موتور شوی گلنز

این محصول قابل استفاده برای تمیز کردن سطح انواع موتور، پاک کننده قوی چربی‌ها و آلودگی‌ها است که آسیبی نیز به سطوح موتور خودرو نمی‌رساند. برای استفاده از این محصول باید آن را روی موتور گرم (داغ نباشد) اسپری کرد و بعد از ۵ دقیقه آن را با حداقل آب شستشو نمایید. همانطور که گفتیم باید توجه کنید که قسمت‌های الکترونیکی موتور پوشانده شوند.

اسپری موتور شوی گلنز

این اسپری موتورشوی برای نظافت سطح بیرونی موتور و متعلقات آن ساخته شده است. بسیاری از افراد برای تمیز کردن موتور خودروی خود، به سراغ موتورشویی می‌روند، که این کار نیز دارای معایب خود است زیرا به دلیل فشار آب قوی کارواش ممکن است قسمت‌های برقی خودرو مانند شمع‌ها و اتصالات و سوکت‌ها خیس شوند و خراب شوند. برای استفاده از این محصول باید ابتدا موتور خودرو را روشن کنید و بعد از 5 دقیقه خاموش نمایید. سپس فیلتر هوا را خارج کنید و کاربراتور را بپوشانید. قبل از استفاده قوطی را تکان دهید و محصول را روی سطوح خارجی موتور اسپری نمایید، حال بعد از 5 دقیقه محلول اسپری شده را با  آب شستشو دهید.

نحوه نگهداری از اسپری موتور شوی

اسپری موتور شوی را باید در محیطی که دارای دمای بین 5 تا 25 درجه سانتی گراد می‌باشد، نگهداری نمود. این محصول باید از یخ زدگی و نور مستقیم خورشید در امان بماند. همچنین باید دقت کنید که محیط نگهداری اسپری دور از دسترس کودکان باشد.

 

قیمت اسپری موتور شوی

هزینه اسپری موتور شوی بسته به کشور تولید کننده، حجم، کیفیت دارای قیمت‌های متفاوتی در بازار می‌باشد. طبیعتا باید اسپری‌هایی که دارای حجم بالا هستند قیمت بالاتری هم داشته باشند. همچنین اسپری‌هایی که ساخت کشورهای خارجی می‌باشند و دارای کیفیت بالاتری هستند، قیمت بالاتری را نیز در بر می‌گیرند.

نحوه تشخیص اسپری موتورشوی اصل از تقلبی

تشخیص اسپری موتورشوی اصل از تقلبی ممکن است به نظر مشکل به نظر برسد، اما در ادامه چند نکته کلیدی را بررسی خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند تا اسپری موتورشوی اصل را از تقلبی تشخیص دهید:

  • بررسی بسته‌بندی: اسپری موتورشوی اصل دارای بسته‌بندی حرفه‌ای و با کیفیت است. بررسی کنید که آیا بسته‌بندی اصلی استفاده شده است و آیا علامت‌ها و نشانه‌های تقلبی وجود دارد؟
  • بررسی برچسب: برچسب محصول باید شامل اطلاعات مربوط به تولید کننده، تاریخ تولید، موارد استفاده، وزن و سایر جزئیات مهم باشد. اسپری موتورشوی اصل باید برچسب کامل و دقیقی داشته باشد.
  • بررسی رایحه محصول: اغلب اسپری‌ های موتورشوی اصل بوی مشخصی دارند. اگر بوی محصول شما با بوی استاندارد اسپری موتورشوی‌های معروف تفاوت دارد، احتمالاً اسپری تقلبی است.
  • آزمایش کارایی: استفاده از اسپری موتورشوی اصل به شما نتایج قابل مشاهده می‌دهد. اگر محصول شما به درستی عمل نمی‌کند، به طور مثال، تمیز کردن موتور را به خوبی انجام نمی‌دهد، اسپری تقلبی است.
  • مشاهده نظرات و بررسی کیفیت: مطالعه نظرات و بازخوردهای مشتریان درباره مارک و مدل مورد نظر می‌تواند به شما در تشخیص اسپری موتورشوی اصل کمک کند. اگر نظرات بیشتر مثبت و کیفیت محصول تحسین شده است، پس اسپری اصل است.

خرید بهترین اسپری موتور شوی خودرو

جهت خرید بهترین اسپری برای شستشوی موتور خودرو با واحد فروش نانوگستران در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *