شرکت نانوگستران دماوند بزرگترین تولید کننده و فروشنده انواع نانو شوینده ی خودرویی در زمینه کارواش و دیتیلینگ در سطح کشور میباشد

این مقاله صرفا جهت بهبود سایت آپلود شده است و از روش های ذکر شده در  آن استفاده نکنید.

در صورتیکه نیاز به مایع موتورشوی جهت شست و شوی رینگ و پوسته ی بیرونی موتور خودرو و یا نانو شوینده و واکس های حرفه ای برای شست و شوی خودروی خود دارید با ما در تماس باشید.

آموزش شستشوی رادیاتور روغن: هر چقدر در نگهداری از ماشین خود دارای مهارت باشید اما بعضی از قطعات مانند رادیاتور با گذشت زمان کارایی خود را از دست می‌دهند و مانند روزهای اول نخواهند بود. یکی از مشکلاتی که ممکن است اغلب قسمت مهمی از سیستم خنک کننده موتور را تحت تأثیر قرار دهد، گرفتگی رادیاتور می‌باشد. اگر رسوبات داخل رادیاتور و کل سیستم خنک کننده نادیده گرفته شوند، عواقب ناگواری رخ خواهد داد. رفع گرفتگی رادیاتور بدون مشکل و به‌صورت مستقل با استفاده از ابزارهای بداهه و ویژه انجام می‌گیرد. بیشترین درخواست برای از بین بردن انواع آلودگی‌ها از رادیاتور، فلاشینگ است.

چگونه بفهمیم رادیاتور روغن ماشین نیاز به شستشو دارد؟

اگر به هر یک از این نشانه‌ها برای خودرو رخ داد وقت آن رسیده است که شستشوی رادیاتور ماشین  رسیده وباید آن را تمیز کنید.

چگونه بفهمیم رادیاتور ماشین نیاز به شستشو دارد؟نحوه شستشوی رادیاتور روغن

 

گرم شدن بیش از حد

چند مورد به گرم شدن بیش از حد یک وسیله نقلیه کمک خواهد کرد که رادیاتور مسدود شده یکی از آن‌ها است.

 نشت

اگر نشت مایع خنک کننده در زیر اتومبیل رخ داده است، رادیاتور به شستشو نیاز خواهد داشت.

 سر و صدا

صدای موتور می‌تواند به دلایل زیادی رخ دهد. اگر در موتور صدای کوبیدن ایجاد شود، ممکن است به دلیل پاک نبودن رادیاتور باشد.

برای شستشوی رادیاتور روغن ماشین چه کاری انجام دهیم؟

 مرحله اول: مایعات به جا مانده در رادیاتور را تخلیه کنید

برای اینکه  شستشوی رادیاتور ماشین را انجام دهید باید مایعاتی که از قبل در رادیاتور بوده‌اند یا به دیواره‌ها چسبیده‌اند را به صورت کامل تخلیه کنید. قبل از این کار باید مراقب باشید که موتور ماشین خنک شده باشد. اگر رانندگی کرده‌اید، برای خنک شدن رادیاتور  باید ۳۰ دقیقه منتظر بمانید. با گذاشتن دست خود روی کاپوت خودرو یا سرپوش رادیاتور می‌توانید گرم بودن یا خنک شدن آن را تست کنید. اگر تخلیه رادیاتور را در حالی‌که هنوز داغ است انجام دهید، اندکی غیر ایمن می‌باشد، زیرا مایعات داخل خودرو هنوز داغ هستند. بعد از اینکه رادیاتور خنک شد، دستکش لاستیکی ضخیم بپوشید و از عینک ایمنی مخصوص کار استفاده کنید. دستکش‌ها باید تمیز باشند تا از باقی ماندن جرم در داخل رادیاتور جلوگیری شود. عینک ایمنی نیز برای جلوگیری از آسیب رسیدن به چشم در هنگام تخلیه یا تعویض رادیاتور مناسب است.

در این زمینه یک نکته‌ مهم را نباید فراموش کنید،  مایع ضد یخ سمی است و اگر به‌صورت تصادفی بلعیده شود یا با پوست و چشم تماس پیدا کند، باعث تحریک و آسیب‌های جدی می‌گردد.

در مرحله بعدی باید یک مخزن زیر رادیاتور ماشین قرار بگذارید و سپس با استفاده از جک یا یک اهرم، خودرو را از زمین بلند کنید. ترمز دستی ماشین را حتما بکشید تا حرکت نکند. یک گالن یا مخزن بزرگ نیز احتیاج دارید که مایعات رادیاتور بتوانند در داخل آن تخلیه شوند. بعد از اینکه مایع داخل رادیاتور تخلیه شد، آن را به سیستم فاضلاب  منتقل نکنید زیرا این مواد برای محیط زیست ضرر دارد.

حال باید درب کاپوت ماشین را بردارید  و شکل ظاهری رادیاتور ماشین را بررسی کنید. هیچ‌گونه علائمی مانند  ترک‌خوردگی یا آسیب یا آثار زنگ‌زدگی در دیواره‌های درپوش رادیاتور نباید وجود داشته باشد. اگر بیرون رادیاتور کثیف شده یا جرم گرفته، برای تمیز کردن آن باید از یک برس نایلونی و آب صابون استفاده کنید.

به آرامی درپوش رادیاتور را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و سپس آن را بردارید. دریچه تخلیه مایع رادیاتور ماشین در زیر آن قرار دارد؛ این قطعه  در نزدیکی سپر به سمت راننده قرار دارد. با کمک یک آچار، سوکت یا پیچ گوشتی دریچه را باز کنید تا مایع داخل رادیاتور به سمت ظرف حرکت کند. وقتی به‌طور کامل تخلیه شد، آن  را ببندید.

مرحله دوم: تمیز‌کردن داخل رادیاتور ماشین

بعد از اینکه رادیاتور ماشین را تخلیه کردید باید داخل آن را تمیز کنید. این کار را باید با استفاده از شوینده مخصوص رادیاتور و آب مقطر انجام دهید. با کمک یک قیف مایعات را داخل رادیاتور بریزید. بدین منظور باید مایع شوینده را داخل رادیاتور بریزید و سپس حدود یک گالن آب مقطر اضافه نمایید.  اگر از شوینده خاصی استفاده می‌کنید باید حتما دستورالعمل آن را بخوانید  طبق آن عمل کنید.

در گام بعدی، ماشین را روشن کنید و باید بگذارید ۵ دقیقه روشن بماند. در این مدت مایع تمیزکننده و آب مقطر در سیستم حرکت می‌کنند تا باقیمانده مایعات داخل رادیاتور از بین بروند. فضایی که در آن کار می‌کنید باید تهویه کافی داشته باشد تا بخارات منتشرشده از این فرآیند بتوانند خارج شوند.

در مرحله بعد باید موتور ماشین را خاموش کنید  و ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا خنک شود. حال بایددرپوش رادیاتور ماشین را به آرامی بردارید تا تخلیه شود. شیر تخلیه را در ادامه باز کنید تا تمام مایعات شستشو دهنده در داخل ظرف زیر ماشین تخلیه شوند.

دقت کنید که اگر از آب مقطر استفاده نکنید، اجزای داخلی رادیاتورآسیب خواهند دید. در مرحله آخری که داخل رادیاتور را با آب مقطر شستشو ‌دهید، مایعی که از شیر تخلیه خارج می‌شود تقریبا شفاف است و این نشان‌دهنده این است که کار را به درستی انجام داده‌اید.

مرحله سوم: پر کردن رادیاتور ماشین

بعد از اینکه این مراحل را به اتمام رساندید، یعنی رادیاتور را به‌صورت کامل تخلیه کردید و داخل آن را شستشو دادید، باید مخزن رادیاتور را پر کنید. به‌ور معمول از پیمانه‌های گالن برای این کار استفاده می‌شود. برای این کار باید یک حجم مشخص از ضد یخ را با آب مقطر به‌صورت مساوی مخلوط کنید و در رادیاتور بریزید. این کار را باید با قیف انجام دهید تا سرریز نشود. اگر تجربه‌ای در این کار ندارید، بهتر است دفترچه راهنمای تعویض مایع رادیاتور در داخل خودرو را مالعه کنید یا از یک تکنسین کمک بگیرید. بعد از اینکه کار خود را به اتمام رساندید لازم است که ماشین را روشن کنید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه کار کند. این فرآیند مایع ضد یخ جدید را به داخل کل سیستم می‌کشاند. در ادامه باید باقی‌مانده حجم رادیاتور را نیز پر کنید. موتور را خاموش کنید و بگذارید  ۱۵ دقیقه خنک شود.

در ادامه باید چک کنید که آیا سطح مایع ضد یخ  با سطح استاندارد داخل رادیاتور ماشین هم تراز است یا نه. در غیراین‌صورت باید محلول بیشتری را اضافه کنید. در صورت امکان، مانع از سرریز شدن مایع رادیاتور شویید و اگر سرریز کرد سریع آن را تمیز کنید.

خرید بهترین محصولات شستشوی رادیاتور روغن و سایر محصولات شوینده خودرو در نانوگستران دماوند.

بهترین شوینده های کارواش و خودرو را از نانوگستران دماوند خریداری نمایید.

جهت مشاهده ی کلیپ های تست بهترین محصولات و شوینده های کارواش به صفحه ی رسمی ما در اینستاگرام  و جهت دیدن سایر شوینده های تاچلس و بدون دخالت دست گلنز به صفحه ی محصولات مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *