شرکت نانوگستران دماوند بزرگترین تولید کننده و فروشنده انواع نانو شوینده ی خودرویی در زمینه کارواش و دیتیلینگ در سطح کشور میباشد

این مقاله صرفا جهت بهبود سایت آپلود شده است و از روش های آن استفاده نکنید.

در صورتیکه نیاز به مایع موتورشوی جهت شست و شوی پوسته ی بیرونی موتور خودرو و یا نانو شوینده و واکس های حرفه ای برای شست و شوی خودروی خود دارید با ما در تماس باشید.

چرا شستشوی فیلتر روغن بسیار مهم است؟ فیلترهای خودرو، به مرور زمان کیفیت و عملکرد واقعی خود را از دست می‌دهند که طبق شرایط می‌توان برای تعمیر یا تمیز آن‌ها اقدام کرد. اتومبیل از فیلترهای متفاوتی استفاده می‌کند تا همه‌ اجزا بتوانند کارکرد روان و مناسب خود را حفظ کنند. فیلترهای روغن و سوخت، گرد و خاک و ناخالصی‌ها را جدا می‌کنند و با این کار از آلودگی قطعات پیشرانه‌ خودرو جلوگیری می‌کنند. پیداست که بعد از مدتی باید این فیلترها تعویض شوند. با این وجود بهتر است با نشانه‌های فیلتری که مشکل‌دار است آشنایی پیدا کنید تا اگر قابل تمیز شدن بود، به خرید فیلتر جدید اقدام نکنید.

فیلتر روغن

فیلتر روغن به‌طور معمول از سلولز ساخته شده است. این فیلتر‌ها از اجزای متحرک پیشرانه در برابر خاک، روغن اکسید شده یا ذرات فلزی محافظت می‌کنند. این آلاینده‌ها در نقاط کوچک و مخفی پیشرانه قرار می‌گیرند. فیلترهای روغن در پایین یا کنار پیشرانه خودرو قرار گرفته‌اند.

اگر مشکلی برای فیلتر روغن خودروی شما رخ دهد در صورت بروز مشکل، ممکن اسن علائم زیر نشان داده شوند:

 

  • ایجاد صدا‌های نامعمول از سمت پیشرانه
  • وجود روغن سیاه، سفید یا ریگ‌دار  روی سطح میله‌ عمق‌یاب روغن
  • روشن بودن چراغ چک پیشرانه یا چراغ روغن

ممکن است این سوال پیش بیاید که در چنین شرایطی باید فیلتر را تعویض کرد یا مشکل با تمیز کردن فیلتر حل می‌شود؟ به احتمال زیاد در این مورد تعویض فیلتر کار بهتری به‌نظر برسد. در هر بار تعویض روغن بهتر است عمل تعویض فیلتر روغن انجام شود، فاصله‌ زمانی این تعویض بسته به نوع رانندگی و استفاده‌ از خودرو دارد.

علائم فیلتر کثیف

تعیین اینکه آیا فیلتر روغن به‌صورت طبیعی کار می‌کند چندان آسان نیست. اما در برخی موارد، برای اینکه علائم خرابی فیلتر را مشاهده کنید، بهتر است به عملکرد موتور نگاهی دقیق بیندازید:

  1. موتور بیش از اندازه گرم شود. اگر ذرات فیلتر نشده در روانکار وجود داشته باشند، باعث می‌شود اصطکاک بین قطعات موتور افزایش پیدا کند و فشار غیرضروری به سیستم خنک کننده وارد می‌شود. همچنین، این آلودگی‌ها در طول زمان تبدیل به رسوباتی می‌شوند که به شکل رسوب روی دیواره‌های BC  و تسمه زمان جمع می‌شوند. در نتیجه باعث کاهش هدایت حرارتی شده و موتور روشن می‌شود.
  1. یک نشت با فیلتر مسدود شده، عناصر داخلی ممکن است اصلا کار نکنند: برای مثال، دریچه‌ها. در نتیجه، پارگی یا آسیب جزئی به محصول ممکن است که منجر به نشت ترکیب روان‌کننده شود.

آیا فیلتر روغن مسدود شده قابل شستشو است

شستشوی فیلتر یک عمل بسیار وقت‌گیر است. ابتدا باید دریافت که چه ماده‌ای برای فیلتر باید استفاده شود. برای این کار گزینه‌های زیادی وجود دارد که هر کدام واکنش خاصی نسبت به نفت سفید، نفت و بنزین از خود نشان می‌دهند. قبل از اینکه از جاروبرقی استفاده کنید، لازم است که قسمت تمیز دستگاه را بپوشانید. لازم است این کار را انجام دهید تا مواد خارجی نتوانند به حفره فیلتر وارد شوند. اگر فیلتر روغن به شدت آلوده باشد، تعویض آن بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر است.

 

چگونه می توان فهمید که فیلتر ماشین مسدود شده است و باید تغییر کند: علائم و نشانه ها

به احتمال زیاد یک راننده معمولی نمی‌تواند مسدود شدن فیلتر را بررسی کند. اما، چندین نشانه وجود دارد که نشان می‌دهد فیلتر خراب شده است و نیاز به جایگزینی دارد:

  1. موتور شروع به گرم شدن بیش از حد می‌کند و این به دلیل این است که روغن کافی به آن نمی‌رسد. دمایی در حدود 80-100 درجه سانتی‌گراد برای موتور در حال کار، طبیعی می‌باشد.
  2. افزایش مصرف سوخت به میزان قابل توجه.
  3. ناهموار شدن موتور.
  4. افت قدرت خودرو، که نشانگر پویا کاهش پیدا می‌کند.

علائم گرفتگی فیلتر روغن

برای تشخیص دقیق گرفتگی فیلتر روغن، باید آن را به‌طور کامل جدا کنید. با وجود برخی علائم غیر مستقیم می‌توان به گرفتگی فیلتر روغن پی برد:

  1. دمای موتور بیش از حد بالا می‌رود و بالای صد درجه می‌ماند (دمای معمولی موتور باید حدود 90-100 درجه باشد)، که می‌تواند باعث جوش ICE شود.
  2. مصرف سوخت به صورت غیرمعمول بالا می‌رود.
  3. موتور به‌طور متناوب کار می‌کند، سرعت شناور است.
  4. قدرت کاهش می یابد و کاهش پارامترهای پویا مشاهده می شود.

آیا شستشوی فیلتر روغن مسدود شده ارزش انجام آن را دارد

در دهه 1980 اغلب رانندگان، فیلترهای روغن مسدود شده را با نفت سفید یا بنزین پاک می‌کردند. باید گفت که فیلترها در آن زمان جمع شدنی و به نسبت بزرگ بودند. همچنین مشکلات خرید مواد مصرفی نیز اغلب وجود داشت، بنابراین رانندگان مجبور بودند که با آبگرفتگی برخورد کنند. اما امروزه افراد کمی به شستشوی فیلتر روغن می‌پردازند، زیرا فیلترها ارزان هستند و این فرآیند وقت گیر است و نتیجه صد در صدی نمی‌دهد. اگر قصد شستشوی فیلتر را دارید، به احتمال زیاد یک ماشین منحصر به فرد دارید که قطعات آن فوق‌العاده گران هستند و یا به سادگی در بازار  وجود ندارند.

 

فرایند شستشوی فیلتر روغن با برداشتن فیلتر شروع می‌شود، که برای آن از کلید کشنده مخصوص استفاده می‌گردد. سپس در فیلتر باید نفت سفید شود، اما برای حذف آلودگی‌های سخت بهتر است از پاک‌کننده‌های آشپزخانه استفاده کنید. بعد از یک ساعت، فیلتر را به خوبی تکان دهید و با فشار قوی آب بشویید. این روش خیساندن و شستشو لازم است که چندین بار تکرار شود.

بعد از اینکه تمامی شستشوها را به پایان رساندید، توصیه می شود با یک جت قوی هوای فشرده را از فیلتر عبور دهید. در نتیجه این کار، یا فیلتری دریافت می‌کنید که 80 درصد تمیز شده است، یا فیلتر روغن نمی‌تواند در برابر اثرات تهاجمی مواد شیمیایی مقاومت کند و از هم پاشیده می‌شود. این یک واقعیت است که بعد از تمیز کردن فیلتر، می‌تواند عملکردهای خود را به خوبی انجام دهد.

جهت خرید یا انجام مشاوره در زمینه بهترین شوینده های خودرو با شرکت نانوگستران دماوند در ارتباط باشید.

جهت مشاهده ی کلیپ های تست بهترین محصولات و شوینده های کارواش به صفحه ی رسمی ما در اینستاگرام  و جهت دیدن سایر شوینده های تاچلس و بدون دخالت دست گلنز به صفحه ی محصولات مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *