مایع موتور شوی

شرکت نانوگستران دماوند بزرگترین تولید کننده و فروشنده انواع نانو شوینده ی خودرویی در زمینه کارواش و دیتیلینگ در سطح کشور میباشد

این مقاله صرفا جهت بهبود سایت آپلود شده است و از روش های آن استفاده نکنید.

در صورتیکه نیاز به مایع رینگ شوی و یا نانو موتورشوی جهت شست و شوی رینگ و پوسته ی بیرونی موتور خودرو و یا نانو شوینده و واکس های حرفه ای برای شست و شوی خودروی خود دارید با ما در تماس باشید.

رینگ‌های آلومینیومی ماشین باید به خوبی نگهداری شوند زیرا بخشی از خودرو هستند که براق می‌باشند و ظاهر خودرو را ارتقا می‌بخشند. به طور تقریبی یک سوم مالکان اتومبیل در ایران حداقل یک بار در ماه ماشین خود را می‌شویند. اما به هنگام شستشوی خودرو، شستن رینگ ماشین اغلب نادیده گرفته می‌شود. این قطعات خودرو در زمان رانندگی با گرد و غبار، شن، گل، نمک جاده و … کثیف می‌شوند، به‌خصوص در خودرویی که به طور مرتب نگهداری می‌شود، رینگ‌های آلومینیومی کثیف در ظاهر ماشین بسیار مشخص است. در اینجا نکاتی برای روش صحیح شستشوی رینگ خودرو آورده شده است.

رینگ‌های کثیف را مرتبا تمیز کنید

بنابراین توصیه کارشناسان گلنزکیمیکال این است که در هنگام شستشوی خودرو، رینگ‌های آلومینیومی را به طور منظم و بیش از همه تمیزکاری کنید. قبل از اینکه تمیز کردن چرخ به سخت‌ترین کار تبدیل شود و در بدترین حالت، مواد آسیب ببیند؛  تنها راه پاک کردن گرد و غبار رینگ و ترمز در زمان مناسب است.

 

چه زمانی بهترین زمان برای تمیز کردن رینگ خودرو است؟

اکثر افراد، سالانه دو بار لاستیک وسیله نقلیه خود را تعویض می‌کنند، بنابراین بهتر است از لاستیک‌های تابستانی به زمستانی و بالعکس استفاده کنید تا رینگ‌های خودرو دو بار در سال تمیز شوند. بسیاری از فروشندگان تایر وجود دارند که در هنگام تعویض چرخ، خدمات نظافت را نیز ارائه می‌دهند. با استفاده از دستگاه کارواش، چرخ‌ها به طور معمول از داخل و خارج تمیز می‌شوند. البته حتی اگر خودتان نیز لاستیک‌ها را عوض کنید، می‌توانید شستن رینگ ماشین را انجام دهید. از این فرصت برای تمیز کردن و همچنین مراقبت از داخل چرخ‌هایی که به شدت آلوده شده‌اند، استفاده کنید. به یاد داشته باشید که قبل از تمیز کردن رینگ باید چرخ‌ها خنک شوند.

از کدام پاک کننده رینگ خودرو استفاده کنم؟

گزینه‌ها برای انتخاب پاک کننده رینگ خودرو زیاد است. قبل از خرید یک محصول، ابتدا باید بررسی کنید که آیا استفاده از آن برای رینگ‌های خودروی شما مناسب است یا خیر. شما باید از پاک‌کننده‌هایی استفاده کنید که مخصوص رینگ‌های آلومینیومی حساس باشند.

در اینجا نباید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید؛ زیرا مواد باکیفیت‌تر، تمیز کردن را بسیار راحت‌تر می‌کند. قبل از اولین بار استفاده از مواد تمیز کننده رینگ ماشین، باید دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید و به نکات استفاده از آن پی ببرید. برای مثال برای تمیز کردن رینگ‌های رنگ شده، از تمیزکننده‌های اسیدی یا قلیایی برای رینگ‌های آلومینیومی استفاده نکنید، زیرا این مواد به سطح رینگ خسارت وارد کنند. محصولات Ph خنثی یا پاک کننده‌های همه منظوره عادی که دارای قدرت حل چربی بالایی هستند، مناسب‌ترند. در این مورد ترکیبات شیمیایی مواد تمیز کننده کمتر اهمیت دارد، زیرا قدرت دست غالب است.

 

وسایل مورد نیاز برای شستن رینگ ماشین

تردیدی نیست که اولویت اول برای انجام هر کاری، شناخت ابزار مخصوص آن کار می‌باشد. در مطلب امروز ما ابزارهای شستن خودرو، کمی حرفه‌ای‌تر از آن چیزی هستند که تصور می‌کردید.

  1. برای شست‌وشوی خودرو به روش حرفه‌ای‌ها، لازم است دو سطل را که یکی مخصوص آب خالص و دیگری برای مواد شوینده است، آماده کنید. نکته بسیار مهمی که برای این سطل‌ها باید رعایت شود، محافظ یا صافی برای هرکدام از آن‌ها می‌باشد. زیرا ممکن است در حین شست‌وشوی خودرو ناخالصی‌های دانه درشت به سطل‌ها وارد شوند که باعث ایجاد خط‌ و خش روی بدنه می‌شوند.
  2. ابزار بعدی، اسفنج مخصوص می‌باشد. این روزها تهیه اسفنج مخصوص شستن خودرو، هزینه نامتعارفی را در بر می‌گیرد. در اینجا منظور ما اسفنج‌های نرم با سایز متوسط و قابلیت جذب بالا است که می‌توانند مقادیر قابل توجهی از مواد شوینده را جذب کنند.
  3. برای شستشوی رینگ ماشین، حتما باید چند دستمال تمیز نخی داشته باشید. البته امروزه دستمال‌های جدید موسوم به نانو نیزتولید می‌شوند که برای تمیزی سطوح کاربرد دارند، این دستمال‌ها برای پاک‌ کردن بدنه خودرو بسیار کارآمد هستند. این نکته نیز قابل ذکر است که انتخاب ایده‌آل، دستمال‌های مایکروفایبر می‌باشند که با داشتن ترکیب الیاف پلی‌استر با بار مثبت و الیاف نایلون با بار منفی، دارای بهترین تأثیر در جذب مایعات و جرم هستند.
  4. انتخاب بهترین مواد شوینده برای تمیزکردن خودرو، یک هنر است. درواقع حرفه‌ای‌ها به سراغ مواد ویژه شست‌وشوی بدنه می‌روند. فرمولاسیون مواد معمول مورد استفاده یعنی صابون، مایع و پودر ظرف‌شویی یا لباس‌شویی، ساززگاری با ساختار رنگ خودروها ندارد. این مواد، باید کف قابل توجهی را تولید کنند. باید توجه کنید که در استفاده از مواد اسیدی یا قلیایی نباید زیاده‌روی کنید زیرا کیلر روی رنگ از بین خواهد رفت.

 

آموزش روش صحیح شستشوی رینگ خودرو

پیش تمیز کردن

بعد از اینکه ماشین خود را به کارواش بردید، خاک درشت با استفاده از یک تمیزکننده فشار قوی از رینگ‌های آن برداشته می‌شود. برخی از ارائه‌دهندگان نیز به طور تخصصی برای تمیز کردن لبه ها اقدام می‌کنند. برای تمیز کردن رینگ‌ها نیز مراحل زیر باید در محل شستشو انجام شود.

پاک کننده رینگ

رینگ‌های آلومینیومی باید با پارچه یا حوله‌های کاغذی خشک شوند. حال باید طبق دستورالعمل، از پاک کننده لبه مناسب استفاده کنید و اجازه دهید تا اثر خود را بگذارد. این تنها راه برای مواد فعال شوینده می‌باشد. به هنگام تمیز کردن تایرها، قسمت داخلی را فراموش نکنید.

تمیز کردن اصلی

حال باید با کمک یک برس شستشو رینگ‌های آلیاژ را به‌خوبی بشویید. روش دیگر این است که از دستمال شستشو استفاده کنید. برای تمیز کردن همیشه در یک جهت کار کنید و در هنگام پاک کردن از حرکات دایره‌ای خودداری کنید. اگر رینگ‌ها آلودگی بسیار سنگین دارند، مراحل 2 و 3 را تکرار کنید.

پاک کننده لبه را بردارید

برای تمیز کردن آلودگی موجود در فرورفتگی‌ها و یا مکان‌های صعب العبور از یک فرچه رینگ شوی می‌توانید استفاده کنید. سپس باقی مانده‌های پاک‌کننده لبه را با یک پارچه میکروفیبر و مقدار زیادی آب گرم پاک کنید. بعد از آن اجازه دهید رینگ‌ها خشک شوند.

محافظت

در نهایت، برای اینکه از رینگ‌ها محافظت کنید از یک پوشش سرامیکی رینگ استفاده نمایید. این بسته به محصول استفاده شده، یا ممکن است اسپری شود یا با پارچه استفاده شود. با استفاده از این روش می‌توانید رینگ‌های تمیز و درخشان را تا تمیز کردن بعدی حفظ کنید.

بهترین شوینده های کارواش و خودرو را از نانوگستران دماوند خریداری نمایید.

جهت مشاهده ی کلیپ های تست بهترین محصولات و شوینده های کارواش به صفحه ی رسمی ما در اینستاگرام  و جهت دیدن سایر شوینده های تاچلس و بدون دخالت دست گلنز به صفحه ی محصولات مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *