اگر خودروی شما اخیراً مصرف سوختش بالا رفته یا استارتش سخت شده، احتمال دارد انژکتورها دچار گرفتگی شده باشند. در چنین شرایطی، استفاده از انژکتور شوی میتواند یکی از راههای سریع و مؤثر برای بهبود عملکرد موتور باشد. اما سوال مهم این است: طریقه مصرف انژکتور شوی چگونه است؟ آیا میتوان آن را بهراحتی داخل باک ریخت؟ چه خطراتی ممکن است داشته باشد؟
در این مقاله بهصورت کامل و کاربردی، نحوه استفاده از اسپری انژکتور شور و مکملهای باکی را بررسی میکنیم. همچنین هشدارهای لازم و نکات ایمنی را برای جلوگیری از آسیب به خودرو یادآور خواهیم شد. 🚗💨
این مقاله صرفا جهت آگاهی می باشد و شرکت ما مکمل انژکتور شوی موجود ندارد
قبل از استفاده از هر نوع انژکتور شور، حتماً با یک تعمیرکار متخصص مشورت کنید. زیرا:
برخی خودروها سیستم سوخترسانی حساستری دارند.
استفاده اشتباه ممکن است باعث آسیب به پمپ بنزین یا سنسور اکسیژن شود.
در برخی مدلهای خودرو، فقط نوع خاصی از مکملها مجاز است.
🚫 خودسرانه استفاده کردن از مکملها ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.
💡جهت مشاهده همه ی محصولات گلنز، به صفحه مواد نانو کارواش گلنز کمیکال مراجعه نمایید.
📽 برای مشاهده فیلم نمونه کار از نانو شوینده های گلنز، به صفحه رسمی ما در اینستاگرام مراجعه نمایید.
📞جهت دریافت مشاوره و ثبت سفارش، همین حالا با واحد فروش ما تماس بگیرید!
📞 0912-366-0257 📞 0939-366-0397
✅ مکمل انژکتور شور چیست و چه کاربردی دارد؟
انژکتور شور نوعی محلول شیمیایی با فرمولاسیون خاص است که برای پاکسازی نازلهای انژکتور، کاهش رسوبات کربنی و بهبود پاشش سوخت طراحی شده است.
درحالیکه بیشتر افراد تنها به مزایای مکملها توجه میکنند، باید بدانید معایب انژکتور شور نیز وجود دارد:
ممکن است به پمپ بنزین فشار وارد کند
احتمال جدا شدن ناگهانی ذرات بزرگ و گرفتگی فیلتر سوخت
ایجاد نوسان در کارکرد موتور در صورت استفاده زیاد
ناسازگاری با برخی خودروهای مدل بالا
🧴 طریقه مصرف انژکتور شوی کاسپین؛ چگونه از این محصول بهدرستی استفاده کنیم؟
انژکتور شوی کاسپین یکی از پرکاربردترین محصولات بازار ایران برای پاکسازی مسیر سوخت و بهبود عملکرد انژکتورهاست. این محصول هم در قالب اسپری قابلاستفاده است و هم میتوان آن را مستقیم داخل باک ریخت. اگر قصد دارید از اسپری انژکتورشوی کاسپین استفاده کنید، ابتدا موتور را روشن کرده، فیلتر هوا را جدا کنید و اسپری را در فواصل مشخص داخل ورودی هوا بپاشید تا رسوبات نرمشده و دفع شوند. در روش دوم، کافی است یک بطری کامل از محلول را به باک تقریبا پر بنزین اضافه کنید تا بهتدریج در مسیر سوخت به گردش درآید و انژکتورها را تمیز کند. ⚠️ هشدار مهم: قبل از استفاده، حتماً با یک تعمیرکار مجرب مشورت کنید. استفادهی نادرست از این محصول میتواند باعث آسیب به قطعات حساس مانند سنسورها یا واشرها شود.
توضیح شرکت کاسپین در مورد این محصول:
پاککننده انژکتور کاسپین با فرمول پیشرفته و مواد اولیه آلمانی، یک محصول کارآمد برای تمیز کردن انژکتور در خودروهای بنزینی است. با استفاده از این محصول، میتوان رسوبات حاصل از سوخت ناقص را بهطور مؤثری از انژکتور و سیستم احتراق خودرو تمیز کرد.
💡 نتیجهگیری
طریقه مصرف انژکتور شوی بسته به نوع آن و مدل خودرو متفاوت است. اگر از مکملهای باکی استفاده میکنید، نکات ایمنی را رعایت کرده و میزان صحیح مصرف را بدانید. اگر قصد استفاده از اسپری تخصصی دارید، حتماً این کار را به متخصص بسپارید.
✅ مهمترین نکته این است که بدون مشورت با تعمیرکار، هیچگونه افزودنی به سیستم سوخت خودرو اضافه نکنید.
مکمل انژکتور شور چیست؟
همانطور که از نام مکملهای شوینده انژکتور پیداست، وظیفهشان پاک کردن سیستم انژکتور خودرو است. رسوبها و آلودگیهایی که در انژکتور ایجاد میشوند، باعث ایجاد مشکل در عملکرد آن و روند سوخترسانی میشوند و بازده آن را کاهش میکاهند. مکمل انژکتور شور بخشهای مختلف انژکتور را تمیز کرده و همین عمل باعث میشود حداکثر عملکرد سامانه سوخترسانی را بازیابی میکند.
همانطور که گفتیم یکی از اصلیترین مواد مورد استفاده در انژکتور شویها، ماده شیمیایی پلی ترامین یا PEA است که این ماده دشمن کربنهای ته نشین شده است. مانند عملکردی که صابون در رختشویی دارد، پلی ترامین نیز دودههای ناشی از کربن را پاک میکند. وقتی مقدار میعنی از پلی ترامین با کربن برخورد کند به راحتی ساختار کربن را میشکند و آن را به مواد ریز و کوچک تبدیل میکند. در این شرایط است که کربن از اگزوز خارج میشود.
فواید استفاده از محلول انژکتور شور
بازگرداندن قدرت و شتاب اولیه
پاک کردن سیستم ریل سوخترسانی
نرم کردن قطعات درگیر گرفتگی
کاهش آلودگی خروجی اگزوز
صرفهجویی در مصرف سوخت
کمک به کاهش رطوبت داخل باک و موتور
نحوه استفاده از مکمل انژکتور شور
یکی از سادهترین روشهای استفاده از مکمل انژکتور، ریختن مکمل در باک خودرو است. در مورد استفاده از مکمل انژکتور شور باید مراقب باشید که اگر قدرت این ماده از حد نرمال بیشتر باشد، به سیستم داخلی خودرو آسیب وارد میشود.
برای استفاده از مکمل انژکتور شور باید طرز صحیح استفاده از آن را بدانید زیرا استفاده نادرست از آن میتواند به خودرو آسیب وارد میکند. ثبل از مرف باید به دستورالعمل استفاده که بر روی محصول درج شده است توجه کنید.
نکات مهم در مورد انژکتورشورها
مکمل انژکتور شور برای خودروهایی که ساخت داخل و صفر کیلومتر میباشند هر 6 ماه یا هر 5000 کیلومتر استفاده شود. دستورالعمل روی محلول را با دقت مطالعه کنید. اما استفاده از آنها به طور معمول به اینگونه است که هر قوطی مکمل را در باک ریخته و تقریبا 30 تا 40 لیتر بنزین اضافه میکنند.
خودروهای ساخت داخل که دارای طول عمر کمتر از 5 سال هستند، به ازای هر 2000 تا 5000 کیلومتر یکبار استفاده شود. البته برای خودروهایی است که تردد معمولی داشته باشند.
برای خودروهای ساخت داخل که دارای طول عمر بیش از 5 سال هستند اگر میزان کارکرد خودرو از 5000 کیلومتر کمتر باشد باید هر 6 ماه یک بار استفاده شود اما اگر مسافت طی شده آنها بیش از 5000 کیلومتر در طول 6 ماه باشد باید برای هر 5000 کیلومتر یک بار استفاده شود.
خودروهای ساخت داخل که دارای طول عمر بیش از 5 سال و کمتر از 10 سال هستند اگر دارای کارکردی کمتراز 3000 کیلومتر در 6 ماه باشد باید هر شش ماه یک بار استفاده شود اما اگر میزان مسافت طی شده در طول 6 ماه بیشتر از 3000 کیلومتر باشد باید برای هر 3000 کیلومتر یک بار از آن استفاده شود.
انژکتورشورها
اگر بعد از استفاده از مکمل انژکتور شور و مصرف کامل بنزین، مشکل خودرو حل نشد احتمالا رسوبات سیستم سوخت رسانی خیلی زیاد است و یا نشانه وجود مشکل دیگری در خودرو باشد. درمورد این مشکل را با یک کارشناس مشورت کنید.
به دلیل اینکه این نوع مکملها پایداری زیادی دارند نیازی نیست به صورت مداوم از آنها استفاده شود.
استفاده از مکمل انژکتور شور بهتر است در زمان تعویض روغن انجام شود؛ یعنی هر بار که روغنموتور به تعویض نیاز داشته باشد، انژکتورشور را نیز درون باک بریزید.
استفاده از مکمل انژکتور شور چندان به صرفه نیست زیرا قیمت بالایی دارند.
از انژکتور شور استفاده کنم یا نه؟
این یک حقیقت است که گاهی در شرایط خاص، این مکملها اثر منفی بر خودرو دارند. برای ایینکه ببینیم شرایط خاص چیست باید وضعیت موجود در کشورمان را بررسی کنیم:
اول اینکه برای شمار زیادی از محصولات موجود در بازار استانداردهای لازم وجود ندارد و کنترل و بررسی درستی برای آنها انجام نمیگیرد.
مورد دوم این است که در اکثر موتورهای خودروهای فرسوده، به دلایلی مانند خامسوزی، نداشتن استانداردهای لازم و استفاده دائم از بنزین ناسالم، حجم زیادی از مواد ته نشین شده دارند که اگر بعد از چندین سال برای اولین بار بخواهند از این تمیزکنندهها استفاده کنند، با حل مواد تمام ترکیبات ته نشین شده را در خود حل میکند و آلوده شدنمسیر عبور سوخت، لوله های بنزین، پمپ بنزین و همچنین سوزن انژکتور به این جرمها میشود.
به همین دلیل استفاده این مکملها توسط سازمان استاندارد و ستاد بهینهسازی مصرف سوخت توصیه نمیشود. از طرف دیگر نیز در اطلاعیههای مختلف توسط خودروسازان به مشتریان گفته میشود. که اضافه کردن انواع مکمل بنزین، شوینده انژکتور روغن بنزین و تقویت کننده اکتان در محصولات تولیدیشان توصیه نمیشود و در این اطلاعیهها بیان شده است که مصرف این مواد جدا از اینکه لغو گارانتی خودرو را به دنبال دارد. میتواند برای خودرو نیز مشکلساز شود.
به همین دلیل مصرف این مکملها تنها برای خودروهایی که صفر هستند. به طور منظم توصیه میشود.اما اگر خودروتان علاوه بر اینکه فرسوده است تا به حال مکملهای سوخت نیز در آن استفاده نشده، بهتر است مصرف این محصولات را فراموش کنید.
باسلام واحترام بعداز۸سال برای اولین بار معاینه فنی قبول نشدم اولین کاری که انجام دادم سنسوراکسیژن راعوض کردم NTKژاپن گذاشتم ومکمل بنزین اکتان85کانادایی داخل باک بنزین ریختم دوباره به معاینه فنی مراجعه کردم و قبول شدم.
Comment (1)
باسلام واحترام بعداز۸سال برای اولین بار معاینه فنی قبول نشدم اولین کاری که انجام دادم سنسوراکسیژن راعوض کردم NTKژاپن گذاشتم ومکمل بنزین اکتان85کانادایی داخل باک بنزین ریختم دوباره به معاینه فنی مراجعه کردم و قبول شدم.