پودر قطعه شویی

همانطور که می‌دانید یکی از کاربردی‌ترین مواد شوینده در قطعه شویی و صنایع خودروسازی، پودر قطعه شویی است. برای تهیه بهترین انواع پودر قطعه شوی می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. در این مطلب با پودر قطعه شویی بیشتر آشنا خواهید شد.

پودر قطعه شویی چیست؟

مواد قطعه شویی یا همان مواد قطعه شویی نام محصولاتی هستند که در شرایط ساختاری خاصی، باعث شکسته شدن پیوند چربی و کربن بلک و دوده، از سطح قطعات صنعتی و خودروها می‌شود. پودر قطعه شوی یا مواد چربی گیر، به مواد آلومینیوم شور یا چدن شور معروف اند که با استفاده از دستگاه‌های قطعه شویی، عوامل خارجی مانند روغن و گریس و گرد و غبار و … را از سطح سیلندر و سرسیلندر و قطعات آلومینیومی و چدنی پاک می‌کنند.

طبق  استاندارد اعلامی انجمن ضد خوردگی، چربی گیری و جرمگیری قطعات صنعتی فلزی، شستشوی قطعات، باید در محیط‌ها ومواد قلیایی انجام شود. در مواد تشکیل دهنده پودرهای قطعه شویی، برای جلوگیری از اکسید شدن مجدد و خوردگی‌های احتمالی در روند شستشوی قطعات، باید حتما از مواد ضد خوردگی استفاده شود.

انواع پودر قطعه شویی:

  1. به صورت پودر قطعه شویی
  2. به صورت مایع قطعه شور

دلیل استفاده از پودر قطعه شوی:

دلیل استفاده از پودر قطعه شویی و چربی گیرها، این است که امکان تعویض قطعات در خودرو و همچنین قطعات صنعتی وجود ندارد و یا تعویض آن‌ها با دردسر همراه است. هزینه استفاده مکرر از این پودر در دستگاه‌های قطعه شویی، بسیار ارزان‌تر از تعویض و نو کردن قطعات آلومینیومی و چدنی، مانند سیلندر، گیربکس و قطعات دیگر است. به همین دلیل است که برای تغییرات و عملیاتی مانند تراشکاری، جرمگیری، از بین بردن چربی‌ها و زنگ زدگی‌ها از روی قطعات خودرویی و صنعتی، باید از پودر قطعه شوی استفاده کنیم.

نحوه استفاده 

پودر قطعه شویی در دمای ۶۰ تا ۷۰ درجه سانتی گراد در دستگاه‌های قطعه شویی مورد استفاده صنعتگران و همچنین تعمیرکاران محترم خودرو است.

برای استفاده از این محصول، باید ابتدا آب دستگاه قطعه شویی را، حداقل به دمای ۶۰ درجه سانتی گراد رساند و سپس برای هر صد لیتر آب در مخزن دستگاه قطعه شویی، ۲٫۵ کیلوگرم پودر قطعه شویی را ابتدا درون ظرف پلاستیکی با آب ولرم مخلوط نمود و سپس آن را به آب داغ درون مخزن دستگاه قطعه شویی اضافه کرد. دلیل اصلی که این پودر را به این صورت ترکیب می‌کنند این است که، از تشکیل کلوخه و سنگ ریزه‌های چسبنده به دیواره مخزن دستگاه قطعه شویی جلوگیری شود.

گاهی اوقات در زمان تخلیه آب کثیف از دستگاه قطعه شویی، کلوخه‌های سنگی ریز و درشتی را در قسمت شیر تخلیه دستگاه قطعه شویی مشاهده می‌کنیم که همان پودرهای قطعه شویی هستند که بدون ترکیب کردن با آب، به صورت مستقیم به مخزن دستگاه قطعه شویی اضافه شده‌اند. این پودرهای قطعه شویی، بر اثر شوک حرارتی تبدیل به کلوخه‌های ریز و درشت شده‌اند.

همچنین ممکن است این کلوخه‎ ها به دیواره مخزن دستگاه قطعه شویی چسبیده. و در طول زمان باعث پوسیدگی و تخریب این دستگاه و در نهایت سوراخ شدن مخزن دستگاه موتورشویی شوند. پس بهتر است با کمی صبر و به کار گرفتن دستورالعمل استفاده از هر نوع  پودر قطعه شوی، باعث افزایش طول عمر دستگاه قطعه شویی و دیرتر دشارژ شدن مواد قطعه شویی شویم.

نحوه صحیح ترکیب این پودر، از یک رابطه‌ مستقیم با ماندگاری مواد قطعه شویی و مصرف کمتر این مواد در داخل دستگاه قطعه شویی و افزایش طول عمر مخزن دستگاه قطعه شویی پیروی می‎کند.

۳ نکته مهم، جهت صرفه جویی

۳ عامل بسیار مهم و اساسی در طول عملیات قطعه شویی وجود دارد که به همکاران توصیه می‌شود. که برای بالا بردن راندمان بهتر دستگاه قطعه شویی، آن‌ها را رعایت کنند.

  1. اولین عامل مهم در قطعه شویی مقدار مصرفی پودر قطعه شویی است. که در همانطور که اشاره کردیم، میزان شارژ مخزن دستگاه قطعه شویی بین ۲ تا ۲٫۵ درصد حجمی، از مواد قطعه شویی است.
  2. دومین مورد که بسیار مهم و اساسی است توجه به میزان دمای آب دستگاه قطعه شویی است. که  دمای مناسب برای آن بین ۶۰ تا ۷۰ درجه سانتی گراد باید باشد.

توصیه می شود که دمای مخزن قطعه شویی بیشتر از ۶۰ درجه سانتی گراد باشد. به دلیل اینکه پودر قطعه شویی پایه معدنی دارد، در دمای ۶۰ درجه فعال می‌شود و شروع به شکستن پیوند چربی می‌کند. پس می‌توان نتیجه گرفت در دمای بالاتر از ۷۰ درجه می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. در فصل سرما نیز به دلیل اینکه با افت دما بعد از بارگزاری دستگاه قطعه شویی روبرو هستیم. معمولا مشکلاتی مانند دیر تمیز شدن قطعات، کف کردن مخزن قطعه شویی و از بین نرفتن چربی. در داخل شیارهای قطعات به وجود می‌آید، این مشکلات با اضافه کردن کمی پودر قطعه شوی به مخزن دستگاه از بین می‌رود.

  1. عامل سوم در این عملیات، زمان قطعه شویی است که با بالا بردن. یکی از دو عاملی که نام بردیم می‌توان این عامل را در عملیات قطعه شویی، کاهش داد.

بهترین پودر قطعه شوی

بهترین پودر برای استفاده در  دستگاه قطعه شویی، پودرهای دوگانه همزمان برای آلومینیوم و فولاد و چدن. بدون ایجاد هیچگونه خوردگی روی آلومینیوم و قطعات حساس است.

آیا با کاربرد ها و فواید پودر قطعه شویی آشنایی دارید؟

  • استفاده از ماشین‌ها و دستگاه‌های قطعه شویی باعث می‌شود، مصرف آب و همچنین صرف زمان، صرفه جویی به عمل آید.
  • این محصول برای استفاده در دستگاه قطعه شویی برای شستشوی برخی از قطعات صنعتی و ماشین آلات مانند سر سیلندر به کار می‌رود.
  • استفاده  از این پودرها در این دستگاه‌ها باعث می‌شود که نیازی به نیروی انسانی در شستشوی قطعات خودرو و صنعتی نباشد.
  • در دستگاه قطعه شوی از این پودر‌های مخصوص استفاده می‌شود. تا چربی و آلودگی‌های قطعات صنعتی و یا سر سیلندر به خوبی از بین برده شوند.
  • علاوه بر این یکی از کاربردهای پودر قطعه شوی استفاده از آن در کارواش‌ها است. تا با استفاده از این مواد شوینده بتوان موتور و سایر قطعات خودرو را به خوبی شسته و تمامی چربی و آلودگی‌ها را از این قطعات پاک نمود.

قیمت پودر قطعه شویی

گروه گلنز کیمیکال آماده ارائه مرغوب‌ترین پودر قطعه شویی به همکاران و صنعتگران عزیز در سراسر کشور است. برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه این محصول با همکاران ما در بخش فروش تماس بگیرید. انواع پودر قطعه شوی با قیمت‌های متفاوت موجود است. قیمت این پودر بستگی به عواملی مانند برند، حجم و وزن آن دارد.

Comments (2)

  • مسعود دلارامی 2023-10-14 Reply

    این مواد شوینده عالی هست و قطعات را براق میکند مثل روز اول ک در کمپانی تولید میشود

  • مسعود دلارامی 2023-10-14 Reply

    مشتاقم از این شوینده استفاده کنم این مواد شوینده عالی هست و قطعات را براق میکند مثل روز اول ک در کمپانی تولید میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *